Performancing Metrics

خریداران همچنان منتظر شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف! | اتاق خبر
کد خبر: 400853
تاریخ انتشار: 25 مهر 1396 - 15:50
در حالیکه هفته گذشته اعلام شد هیات دولت مصوبه خود در زمینه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای پرمصرف را تغییر داده است اما هنوز شماره‌گذاری این خودروها آغاز نشده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هیات دولت حدود دو ماه پیش دستورالعمل جدیدی را برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی به ازای اسقاط خودروهای فرسوده مصوب کرد.

طبق این دستورالعمل خودروسازان داخلی موظف شدند از زمان اجرایی شدن این مصوبه برای شماره‌گذاری خودروهای سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

این مصوبه در تاریخ ۲۴ مرداد ماه به سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ و زمان اجرایی شدن آن نیز از ابتدای مهر ماه امسال تعیین شد.

به این ترتیب از ابتدای تیر ماه پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری چند خودروی داخلی شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ را متوقف کرد و خواستار اسقاط خودروهای فرسوده به ازای شماره‌گذاری این خودروها شد.

این اتفاق در حالی روی داد که پیش از آن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اولین روز فعالیت خود در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شده بود.

در این میان ناهماهنگی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب شد که از یک سو پلیس شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی را متوقف کرده و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و به تبعیت آن خودروسازان نیز به جای اجرای مصوبه جدید، به دنبال اصلاح آن باشند و سرانجام نیز هفته گذشته اعلام شد این مصوبه در هیات دولت اصلاح شده و خودروسازان از اسقاط خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای پرمصرف معاف شده‌اند.

در این شرایط پیگیری صورت گرفته نشان می‌دهد علی‌رغم تغییر مصوبه دولت اما پلیس راهنمایی و رانندگی هنوز شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف را آغاز نکرده است و خریداران این خودروها نیز به دلیل عدم شماره‌گذاری هنوز موفق به استفاده از خودروی خریداری شده خود نشده‌اند.

در این شرایط مشخص نیست دلیل عدم‌ آغاز شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف علی‌رغم گذشت حدود یک هفته از تغییر مصوبه دولت و بلاتکلیفی خریداران این خودروها چیست؟.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید