Performancing Metrics

از حالا باید به‌فکر تامین آب تابستان آینده باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 401362
تاریخ انتشار: 6 آبان 1396 - 17:36
مدیرعامل آبفا کشور:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی وضعیت منابع آبی در پاییز امسال نسبتا نرمال خواهد بود، اما برای گذر از پیک تابستان ۱۳۹۷ از اکنون نیازمند تدوین برنامه هستیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز در خصوص وضعیت منابع آبی کشور اظهار کرد: به طور معمول در ابتدای سال آبی که از مهرماه آغاز می‌شود تعامل خود را با شرکت مدیریت منابع آب به منظور ارزیابی منابع آب آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این همکاری از پیش بینی سازمان هواشناسی نیز برای دریافت اطلاعات منابع آبی استفاده می‌کنیم و با تطابق دادن میزان منابع و مصارف می‌توانیم سناریویی برای گذر از پیک منابع آبی تدوین کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، امسال نیز مانند هر سال برای تابستان سال ۱۳۹۷ سناریویی را برای گذر از پیک تابستان در نظر می‌گیریم. در نظر می‌گیریم که با توجه به تجارب چند ساله در صنعت آب ارزیابی‌های به دست آمده دقیق و قابل استناد بوده است.

جانباز پیش بینی کرد: به نظر می‌رسد که امسال نیز مانند سال‌های گذشته در زمینه‌ی تامین منابع ابی با مشکل جدی روبه‌رو نشویم. البته باید گفت که براساس ارزیابی سازمان هواشناسی در پاییز امسال میزان بارش‌ها کمتر از نرمال سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان این که در استان‌های غربی و شمال غربی کشور امسال بارندگی کمتری را تجربه خواهیم کرد، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌ها و بررسی‌های پیشین و تجارب سال‌های گذشته باید گفت که اگر همکاری مردم مانند سال‌های قبل باشد قطعا در زمینه تامین آب مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به پروژه‌های آبرسانی روستایی در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، گفت: در حال حاضر وضعیت روستاها بسیار بهتر از سال گذشته است که البته امسال نیز با همان سرعت ادامه خواهیم داد.

به گفته جانباز، پیشنهاد برای بودجه سال ۱۳۹۷ به سمتی پیش می‌رود که نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید