Performancing Metrics

۵۴۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت زلزله به کشاورزی کرمانشاه | اتاق خبر
کد خبر: 402241
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 17:59
وزارت کشاورزی اعلام کرد
قائم مقام معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر کشاورزی اعلام کرد که برای مشخص شدن میزان دقیق خسارات وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی به زمان بیشتری نیاز داریم اما برآوردهای اولیه نشان از خسارت بیش از ۵۴۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کیامرز قاسمی زانیانی اظهار کرد: در پی وقوع زلزله چند روز گذشته در استان کرمانشاه که حدود ۱۹۰۰ روستا را تخریب کرد و خسارت زد، ستاد بحران تشکیل شده و در حال امدادرسانی و مدیریت این بحران به وجود آمده است.

وی افزود: طی روزهای آینده میزان دقیق خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی استان کرمانشاه اعلام می شود اما برآوردهای اولیه نشان می دهند که بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان خسارت به زیربخش های مختلف کشاورزی وارد شده است.

قاسمی ادامه داد: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پرتولید در زمینه انواع محصولات کشاورزی است که در تولید محصولات زراعی مانند گندم و دامپروری رکوردهای خوبی از خود در کشور به جا گذاشته و جزو استان‌های برتر و پرتولید در این زمینه محسوب می شود.

قائم مقام معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیشترین خسارت نیز به بخش کشاوری و دامپروری مناق زلزله‌زده  وارد شده که شامل تاسیسات، ابنیه دام ها و ... است که دام‌های تلف شده باید هر چه سریع‌تر معدوم شوند.

قاسمی زانیانی اعلام کرد: کشاورزان و بهرره برداران بخش کشاورزی که بیمه هستند، خسارت آنها را صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می کند اما جبران خسارت آن دسته از کشاورزانی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند از سوی ستاد بحران تشکیل شده در استان صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید