Performancing Metrics

عملکرد ۶.۱ میلیارد دلاری صنعت آب و برق در خارج از کشور | اتاق خبر
کد خبر: 402298
تاریخ انتشار: 27 آبان 1396 - 09:55
بر اساس آخرین آمار در سال جاری صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را در خارج از کشور اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشند.

 

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت نیرو طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را کسب کرده همچنین از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق بیش از ۹۵ درصد تجهیزات را در داخل تولید می‌شود. علاوه‌بر این در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است و هم اکنون در ۲۵ کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه هایی توسط شرکت های ایرانی در حال اجراست.

با اینحال طبق گفته‌های حمیدرضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق نقشه راهی در حال تدوین است تا بتوان سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش آب و برق را به بیش از ۹۰ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور برسان. در این برنامه قرار است با نهادینه کردن فاکتورهایی چون رتبه بندی بازارهای بین المللی، ممانعت از خام فروشی و اعمال عوارض بر آن، اعمال عوارض بر ۳۱ قلم کالای وارداتی که امکان تولید در داخل دارند، افزایش جوایز صادراتی، گسترش روابط کارگزاری بانکی و...، سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تدوین این نقشه راه و همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت صنعت، گمرک و وزارت خارجه بتوانیم پتانسیل های موجود در این صنعت را بالفعل کنیم.

صنعت آب و برق ایران پتانسیال‌های زیادی دارد که در صورت سرمایه گذاری و تدوین پروژه‌های درست می‌توان نتایج خوبی را از این صنایع بدست آورد با این وجور بر اساس آمار و ارقام مطرح در صنعت آب و برق می‌توان گفت که این دو صنعت شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید