Performancing Metrics

تدوین سند ملی «کار شایسته» | اتاق خبر
کد خبر: 402359
تاریخ انتشار: 28 آبان 1396 - 10:09
معاون وزیر کار خبرداد؛
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار از تدوین سند ملی اشتغال برای نخستین بار خبرداد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد بحث اشتغال شده و مشکل بیکاری را حل کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عیسی منصوری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در برنامه‌های اول تا پنجم توسعه کشور اشتغال وجود نداشت اما برای برنامه ششم توسعه سیاست اشتغال و سند ملی اشتغال مبتنی بر شایستگی برای نخستین بار تهیه و تدوین شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد بحث اشتغال شده و مشکل بیکاری را حل کند بلکه لازم است بخش خصوصی نیز با جدیت بیشتری وارد عرصه شود ادامه داد: در برنامه اشتغال فراگیر برای طرح کارورزی که یکی از زیرمجموعه های آن است ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با یارانه ۲ تا ۷ درصد تعریف شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور برای سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی و با نرخ سود صفر درصد مصوب شده است. بانک‌های عامل نیز موظف به جذب ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۶ درصد برای توسعه اشتغال روستایی هستند.

منصوری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها باید منجر به توسعه این مناطق شده و میزان مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهد ادامه داد: توجه به ظرفیت های منطقه ای در تولید و اشتغال مورد تاکید است. اصلاح تعرفه های مواد اولیه و اصلاح قانون و اتصال صنعتگران به بازار جهانی در اشتغالزایی پایدار نیز در این امر موثر هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید