Performancing Metrics

حمایت های لازم نرسد، قطارهای حومه ای متوقف می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 402630
تاریخ انتشار: 3 آذر 1396 - 19:22
مدیرعامل رجا:
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا معتقد است با توجه به این که تاکنون حمایتهای لازم از حرکت قطارهای حومه ای صورت نگرفته، احتمال توقف حرکت آنها یا تغییر در برنامه هایشان وجود دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد رجبی اعلام کرد: متاسفانه با وجود تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکنون بستر اجرایی لازم برای تامین رقم مابه‌التفاوت حرکت قطارهای حومه‌ای با نرخ بلیت آنها فراهم نشده است، از این رو جابجایی این قطارها برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی هزینه دارد.

به گفته وی با وجود آنکه شرکت رجا سال گذشته در جریان توافقی با راه آهن  رقمی نزدیک به 50 میلیارد تومان از بدهی های خود را در ازای حرکت قطارهای حومه‌ای تهاتر کرده است اما حفظ روند فعلی همچنان حرکت این قطارها را به دور از سودآوری نگه می دارد.

مدیرعامل رجا ادامه داد: در سال جاری نیز هرچند راه آهن تلاش های قابل توجهی را برای حمایت از این بخش داشته و صحبت از تاسیس شرکت قطارهای حومه ای نیز جدی تر از قبل پیگیری می شود اما تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کند منابع اعتباری لازم را برای حمایت از قطارهای حومه ای و جبران زیان های آنها ندارد، نمی توان انتظار داشت تحولی جدی در این بخش صورت گیرد.

رجبی با اشاره به دستور وزیر رفاه و رییس سازمان تامین اجتماعی به شرکت رجا درباره قطارهای حومه ای، تاکید کرد: به ما به طور شفاف اعلام شده است که در صورتی که مذاکرات در این زمینه جوابگو نباشد و مشکلات موجود در این بخش حل نشود، باید حرکت قطارهای حومه ای متوقف شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید