Performancing Metrics

رفع دغدغه امنیت شغلی قبل از اجرای بسته اشتغال فراگیر | اتاق خبر
کد خبر: 403312
تاریخ انتشار: 20 آذر 1396 - 08:56
پیشنهاد یک کارشناس بازار کار
یک کارشناس بازار کار بر لزوم تامین منابع بسته اشتغال فراگیر تاکید کرد و گفت: دولت قبل از اجرای بسته اشتغال فراگیر، دغدغه امنیت شغلی نیروی کار را برطرف کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبر سیارمه با اشاره به اجرای بسته اشتغال فراگیر در بودجه سال ۹۷، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد این بسته اثرگذار باشد، باید ابتدا رشد جمعیت را در نظر داشته باشد. در مقطعی رشد جمعیت کنترل شد ولی بعد از آن رشد جمعیت را آزاد کردند. امروز با وجود آنکه عنوان می‌شود جامعه ایران به سمت پیری می‌رود، فارغ التحصیلان بسیاری هر ساله وارد بازار کار می‌شوند ولی از آن مهمتر افرادی هستند که شاغل بودند ولی به دلیل شرایط بد اقتصادی و تولیدی و عدم صادرات دچار رکود شده اند.

وی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود، گفت: در حال حاضر عده بسیاری از افرادی که در بازار کار شاغلند، در این بیم و امید هستند که ماه آینده یا سال آینده هم کارشان را دارند. اگر دولت دغدغه امنیت شغلی را از جامعه دور کند و برای بسته اشتغال فراگیر طرح قابل توجیه و عملیاتی ارائه دهد، می‌تواند در اجرای این بسته موفق شود.

این کارشناس بازار کار بر ضرورت تامین منابع بسته اشتغال فراگیر تاکید و خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت برای این مساله بودجه مناسبی پیش‌بینی کرده باشد می‌تواند بسته اشتغال فراگیر را محقق کند ولی اگر محل درآمد بودجه خود را تثبیت نکند نمی‌تواند این بسته را اجرایی کند و مجموعه این عوامل چون زنجیره‌ای به هم متصل است.

سیارمه در عین حال با بیان اینکه بخشی از منابع بودجه صرف بودجه‌های عمرانی می‌شود، افزود: اگر بودجه عمرانی نداشته باشیم و سازندگی راه نیفتد تحقق بخشی از اهداف و سیاستهای اشتغال نیز امکانپذیر نخواهد بود.

او با اشاره به برنامه‌های اشتغالی که در دولتهای گذشته به اجرا درآمده است، تاکید کرد: دولت می‌تواند برنامه‌های معوق و معلق مانده گذشته را بررسی و ایرادات و اشکالات آن را برطرف کند و در صورتی که خروجی مثبتی داشت آنها را به اجرا درآورد.

این کارشناس بازار کار در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال مقوله‌ای است که چندین دولت را به خود مشغول کرده است به نحوی که هر دولتی تلاش می‌کند برای حل معضل بیکاری جوانان وعده‌های خود را عملیاتی کند. لذا دولتها به این مساله علاقمندند و اذعان دارند که بیکاری تبعات زیانباری به دنبال دارد و گره بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی با اشتغال باز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید