Performancing Metrics

۶۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی در استان تهران | اتاق خبر
کد خبر: 403389
تاریخ انتشار: 21 آذر 1396 - 19:17
استاندار تهران مطرح کرد؛
تهران- استاندار تهران از در نظر گرفتن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار با کارمزد ۴ درصد برای اشتغال روستایی در این استان خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد حسین مقیمی ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون حدود ۲۴ هزار نفر برای طرح اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند و ۱۴۰۰ واحد برای جذب کارورزان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: فعالیت های اجرایی آن آغاز شده است و ۱۲۱ نفر نیز قرارداد کار منعقد کرده و مشغول کار هستند.

استاندار تهران گفت: طرح مشاغل خانگی نیز در جلسه بررسی شد وبراین اساس برای آن ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برنامه دستگاه های اجرایی مسئول در این بخش اخذ شد و تا پایان سال این اعتبار باید جذب شود.
 
وی افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که تحقق آن امکان خوبی برای اشتغال روستایی است و روستاییان با این اعتبار می توانند با کارمزد ۴ درصد اشتغال خوبی رقم بزنند.
 
مقیمی با اشاره به طرح تکاپو و اشتغال پایدار افزود:براساس این طرح ۹۶ هزار و ۳۰۰ اشتغال باید در استان ایجاد شود و کار سنگینی است و همه دستگاه های اجرایی در تهران و همه شهرستان های استان باید کمک کنند و قرار شد کمیته های اجرایی هر هفته تشکیل جلسه داده و اگر موانعی سر راه است گزارش شده، تا حل شوند و اگر کار طبق زمانبندی و با اخذ به موقع مجوزها انجام شود و بانک ها همکاری کنند می توانیم طبق برنامه پیش برویم .
 
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به سوالی در مورد بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ پاسخ گفت و افزود: دولت بودجه را تنظیم کرده است و طی لایحه تقدیم مجلس شده و پس از بررسی کمیسیون ها در صحن علنی مجلس تصمیم گیری می شود.
به گفته مقیمی؛کلیات بودجه می تواند خیلی از مشکلات را حل کند به خصوص اینکه در این بودجه عملکرد سال قبل بررسی شده و قرار است طرح های نیمه تمام در اولویت باشد و واگذار شوند.

وی در پایان گفت: در بودجه پیشنهادی ۹۷؛در مورد اقشار کم درآمد و آسیب پذیر نیز برنامه ریزی شده و شروع رفع فقر مطلق  در این بودجه است و همه این اهداف زمانی محقق می شوند که به تولید اهمیت دهیم  و مجلس کمک کند این بودجه به تصویب برسد .

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید