Performancing Metrics

بازار کساد خانه‌های لوکس + قیمت | اتاق خبر
کد خبر: 403558
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 14:08
از یکم تا بیستم آذرماه ۷۸۱۹ مورد خرید و فروش مسکن در تهران انجام شده که سهم واحدهای بیش از ۱۵۰ متر مربع تنها ۶۸۳ مورد بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بازار آپارتمانهای لوکس با توجه به بالا بودن عرضه و پایین بودن تقاضا همچنان کساد است. از یکم تا بیستم آذرماه سال جاری ۷۸۱۹ مورد خرید و فروش مسکن در تهران انجام شده که سهم واحدهای بیش از ۱۵۰ متر مربع تنها ۶۸۳ مورد بوده است.

 

مظنه آپارتمانهای لوکس در مناطق شمال تهران بر اساس معاملات آذرماه ۱۳۹۶

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

ولنجک

۱۵۶ متر

۱۴ سال

۲ میلیارد و ۲۵ میلیون

آجودانیه

۱۶۹ متر

۶ سال

۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون

سعادت آباد

۱۶۵ متر

۸ سال

یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون

زعفرانیه

۱۸۱ متر

۷ سال

۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون

نیاوران

۲۱۵ متر

۷ سال

یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون

دروس

۲۰۹ متر

نوساز

۲ میلیارد و ۷۱۲ میلیون

پونک

۱۶۴ متر

۱۱ سال

یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون

ازگل

۱۶۵ متر

نوساز

یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون

آپادانا

۱۶۰ متر

۴ سال

۸۳۵ میلیون

جماران

۱۹۹ متر

۲ سال

یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون

تهرانپارس

۱۸۸ متر

۶ سال

یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون

قنات کوثر

۱۷۴ متر

۴ سال

۹۸۸ میلیون

 

بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰ میلیون تومان در شمال شهر تهران قرار دارند. با این وجود به دلیل گران بودن قیمت زمین و مسکن در این مناطق تعداد تقاضا برای خرید این واحدها نسبت به دیگر مناطق کمتر است. گفته می شود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران وجود دارد که عمده آن مربوط به واحدهای لوکس شمال شهر است.

طبق آخرین گزارش دفتر اقتصاد مسکن، توزیع تعداد معاملات شهر تهران بر حسب ارزش واحدها نشان می‌دهد ۶۹.۷ درصد از کل معاملات در رده کمتر از ۴۹۰ میلیون تومان انجام می‌شود. در این بین خانه‌های ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان با ۷.۳ درصد بالاترین سهم معاملات را دارند. بعد از آن آپارتمان‌های ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با سهم ۷ درصد، واحدهای ۱۰۰ تا ۱۳۰، ۲۲۰ تا ۲۵۰ و ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان هریک با ۵.۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین سهم به واحدهای کمتر از ۷۰ میلیون تومان با ۰.۲ درصد مربوط می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر این‌که خانه‌های دارای ارزش بیش از ۹۷۰ میلیون تومان در مجموع ۹.۶ درصد از کل معاملات پایتخت را در بر گرفته‌اند.

اما توزیع تعداد معاملات از نظر قیمت یک متر مربع حاکی از آن است که واحدهای متری سه تا ۳.۵ میلیون تومان با سهم ۱۱.۳ درصد در رتبه اول قرار دارند. بعد از آن واحدهای ۲.۵ تا ه میلیون تومان با ۱۰.۷ درصد، واحدهای ۳.۵ تا چهار میلیون تومان با ۱۰.۲، بیش از هشت میلیون تومان با ۱۰.۲ و بین چهار تا ۴.۵ میلیون تومان با ۹.۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در آبان ماه ۱۳۹۶ تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۴.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش نشان داد. متوسط قیمت مسکن شهر تهران نیز هم اکنون ۴.۸۹ میلیون تومان در هر متر مربع است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید