Performancing Metrics

آب و برق پردیس تامین است اما فاضلاب مشکل دارد | اتاق خبر
کد خبر: 403630
تاریخ انتشار: 27 آذر 1396 - 09:40
با احداث دو پست ثابت و سیار در شهر جدید پردیس مشکل برق این شهر تا حدودی حل می‌شود؛ وضعیت آب هم نسبتا خوب است اما فاضلاب شرایط مناسبی ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره برق قرار است یک پست ثابت و یک پست سیار تا پایان سال برای تامین برق مسکن مهر پردیس مستقر شود. هم‌چنین با توجه به جمعیت فعلی، مشکل حادث از نظر تامین آب وجود ندارد اما با وجود افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس که ۲۰ خردادماه سال جاری انجام گرفت، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرده که بحران اصلی شهر جدید پردیس در حال حاضر به فاضلاب و تصفیه‌خانه آن اختصاص دارد.

روز ۱۴ آذرماه سال جاری ۳۰۰۶ واحد مسکن مهر واقع در فازهای ۵، ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس افتتاح شد؛ افتتاحی که با گله‌مندی مدیرعامل عمران پردیس از سرعت پایین خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس و نبود انشعابات و خدمات همراه بود. با این وجود تا کنون ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر پردیس به بهره‌برداری رسیده که یک سوم از کل واحدها را شامل می‌شود. اما موضوع این است که به دلیل پایین بودن استانداردهای محیطی و خدماتی در پردیس، تعداد افرادی که راضی به سکونت در واحدهای افتتاحی شده‌اند بسیار پایین است.

بجز واحدهای افتتاح شده ۳۸ هزار واحد نیز در پردیس به مرحله نازک‌کاری رسیده که اگر یکسری منابع مالی در جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تامین شود، افتتاح‌های آینده به سرعت انجام خواهد شد.

از جمله مشکلات نبود برق و فاضلاب است که مدیرعامل شهرهای جدید درخصوص برق خبر داده طبق تعهد اداره برق تا پایان سال جاری یک پست ثابت و یک پست سیار در منطقه مستقر می‌شود که در صورت تحقق، مشکلات ساکنین تاحد بالایی رفع خواهد شد. حبیب‌الله طاهرخانی این را هم گفته که خوشبختانه مشکلی درخصوص تامین آب وجود ندارد اما مساله فاضلاب و تصفیه‌خانه آن بحرانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرده است: شرکت گاز ضمن اشاره به حجم بالای واحدهای آماه برای دریافت انشعاب قول داده با افزایش تعداد نیروها و اکیپ‌های خود به فرآیند رفع این مشکل سرعت بخشد.

وی، محوطه‌سازی، تامین زیرساخت و خدمات روبنایی را مسائل اصلی سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید عنوان کرده و گفته است: وزارت راه و شهرسازی در این دوره علاوه بر پذیرفتن  وظیفه تکمیل واحدها متعهد شد تا محیطی مطلوب‌تر و با کیفیت بیشتر برای زندگی ساکنین این منطقه فراهم کند، تصمیمی که به دنبال آن از تمامی منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید استفاده کرده و پروژهای متعددی از جمله ساخت  دو واحد آموزشی به ارزش ١٠ میلیارد تومان در پردیس را به انجام رساند.

طاهرخانی با تاکید براینکه بدون شک فقدان خدمات روبنایی و زیربنایی مرتبا ارزش‌های سکونتی این مناطق را کاهش می‌دهد افزود: ما همواره تلاش داریم تا امکانات کافی برای ساکنین این مناطق را که بیشتر از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه هستند را فراهم کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از خدماتی با کیفیت برای خود و فرزندانشان مانند سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود احداث مترو پردیس را مسئله دیگر مورد بررسی در این جلسه اعلام کرده گفته است: این پروژه که مطالبه مدیران استانی و شهرستانی نیز بود در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که به محض اختصاص ردیف بودجه در سال ۹۷ به آن، پروژه را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توافق با سازمان حفاظت محیط زیست  خبر داد و اظهار داشت: در این میان با سازمان محیط زیست نیز توافق کردیم تا در محیط‌های حفاظت شده پردیس اکوپارکی را احداث کنیم که بدون شک یکی از جذابیت‌ها و نقاط گردشگری بسیار جاذب این منطقه برای ساکنین شهرهای اطراف خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید