Performancing Metrics

رشد ۱۰۰۰ درصدی واردات قانونی اپل با رجیستری | اتاق خبر
کد خبر: 404068
تاریخ انتشار: 6 دی 1396 - 18:09
وزیر ارتباطات تشریح کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیرات اجرای رجیستری را با شرح آمار تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار آمار واردات گوشی تلفن همراه بر اساس مجوزهای ترخیص صادرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نوشت: تاثیرات اجرای رجیستری یا طرح ثبت گوشی تلفن همراه به شرح آمار گزارش شده است.

 

وی‌ با تاکید بر رشد واردات انواع گوشی از مبادی رسمی اظهار کرد: واردات انواع گوشی از مبادی مجاز رشد چهارصد درصدی و گوشی‌های ساخت شرکت اپل به صورت خاص رشد هزار درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: به نمایندگی از همه دست‌اندرکاران اجرای طرح در دولت به ویژه وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از همه مردم بزرگوار کشورمان در همراهی برای مقابله با پدیده ناپسند و خسارت آور قاچاق، تشکر می‌کنم.

پروژه رجیستری یا ثبت گوشی تلفن همراه در حالی که مدت‌ها به عنوان راهی برای جلوگیری از قاچاق عنوان شده بود، در نهایت از مهر ماه بار دیگر با پایش سیستم شبکه تلفن‌های همراه کلید خورد. فاز دوم این طرح نیز با اعمال سیاست برای گوشی‌های شرکت اپل آغاز شده و در ادامه‌ی این طرح سایر برندهای گوشی برای اعمال سیاست توسط رگولاتوری اعلام شدند.

گمرک نیمه آذرماه امسال آماری اعلام کرده بود که بر اساس آن واردات انواع گوشی‌های تلفن همراه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۷۴۲ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به میزان ۲۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

همچنین در یک ماهه گذشته تعداد ۳۸۰ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه با ثبت IMEI در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک وارد کشور شد و ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی ۵۰ میلیون دلار بود.

اطلاعات گوشی‌های تلفن همراه وارداتی در زمان ورود به کشور در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت و این اطلاعات در خدمت اجرای طرح رجیستری قرار می‌گیرد.

همچنین بر اساس آمار گمرک در آبان ماه سال جاری، ۲۰۹۶ دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ایکس به ایران وارد شده است.

اطلاعات این تعداد گوشی تلفن همراه آیفون ایکس با جزئیات کامل در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی وارد و شناسه بین‌المللی یا اصطلاحا IMEI آن‌ها در سامانه‌های گمرک ثبت شده است.

ارزش این تعداد گوشی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی در مجموع به میزان دو میلیون و ۲۹۰ هزار دلار می‌رسد. مجموع واردات گوشی‌های تلفن همراه آیفون ایکس در سالجاری صرفا ۲۰۹۶ دستگاهی است که در آبان ماه وارد ایران شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس طبقه‌بندی بین‌المللی کالایی (HS) و جداول پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات کشورمان تعرفه گمرکی ترخیص گوشی موبایل در ردیف تعرفه‌ای ۸۵۱۷۱۲۱۰ قرار دارد.

نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی انواع گوشی تلفن همراه بر مبنای نرخی است که بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید