Performancing Metrics

اگر بارش‌ها همینطور باشد تامین برق به مشکل می‌خورد | اتاق خبر
کد خبر: 404992
تاریخ انتشار: 26 دی 1396 - 10:51
معاون هماهنگی توزیع توانیر:
با توجه به این‌که ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق را نیروگاه‌های آبی به خود اختصاص داده‌اند، اگر وضعیت بارش‌ها به همین روال پیش برود، به احتمال زیاد در تابستان سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود رضا حقی‌فام، با بیان این‌که برای برداشت برق از سدها باید میزان مطلوبی آب در آنها وجود داشته باشد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که با تجهیز نیروگاه‌های دیگر و مدیریت مصرف بتوانیم زمان پیک را تامین کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم که منابع آبی تامین شود تا نیروگاه‌های آبی بتواند کار خود را به خوبی انجام دهند؛ اما اگر چنین اتفاقی نیز نیفتاد، برنامههای متعددی را تدوین کرده‌ایم. به طور مثال طبق آخرین بخشنامه قرار شده که مدیریت مصرف به ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یابد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان این‌که سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت گرفت، اظهار کرد: به تمام شرکت‌های توزیع ابلاغ کرده‌ایم که میزان مدیریت مصرف را ۱۰۰۰ مگاوات افزایش دهند و بتوانیم از این طریق از تامین برق اطمینان حاصل کنیم.

به گفته حقی‌فام تمام تلاش بر این است تابستان بدون خاموشی داشته باشیم که برای این منظور نیز از هم‌اکنون اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید