Performancing Metrics

عبور ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از ۸.۵ میلیارد دلار | اتاق خبر
کد خبر: 405073
تاریخ انتشار: 27 دی 1396 - 18:00
از ابتدای امسال تا پایان آذرماه انجام شد؛
مجتمع‎های پتروشیمی کشور از ابتدای سال تا پایان آذرماه، بیش از ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش ۸ میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار صادر کردند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه عسلویه، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار و مجتمع‌های مستقر در منطقه ماهشهر بیش از ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تن محصول به ارزش ۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون دلار روانه بازارهای بین‌المللی کردند.

براساس این گزارش، مجتمع‌های پتروشیمی دیگر مناطق نیز در این مدت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۷۸۳ میلیون دلار صادر کردند.

در دوره مورد بررسی، بالاترین میزان صادرات از نظر وزنی به پتروشیمی زاگرس با صدور بیش از ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار تن محصول اختصاص داشت و پتروشیمی نوری با صادرات بیش از ۹۵۲ میلیون دلار محصول در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بالاترین میزان ارزش صادراتی را به خود اختصاص داد.

در میان مجتمع‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز پتروشیمی بندر امام با صادرات بیش از یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن محصول بیش از ۸۲۴ میلیون دلار ارزآوری داشت.

پتروشیمی خارک از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۸۷۳ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۲۹۵ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست صادرات را در میان مجتمع‌های دیگر مناطق کشور به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید