Performancing Metrics

۲۰۱۷؛ سالی پر از فراز و نشیب برای ایرباس | اتاق خبر
کد خبر: 405153
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 16:40
شرکت هواپیماسازی ایرباس در آخرین ماه سال ۲۰۱۷ میلادی، عقب افتادن از رقیب آمریکایی خود، بوئینگ، را جبران کرده و رکورد ماهانه ثبت سفارش های خود را در دسامبر گذشته به ثبت رسانیده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا که در ۱۱ ماه نخست و آغازین سال ۲۰۱۷ میلادی چندان پرفروش و موفقیت آمیز در عرصه فروش و تولید هواپیما ظاهر نشد، با آغاز آخرین ماه از سال، دسامبر، رکورد ماهانه ثبت سفارش و پیش فروش هواپیماهای خود را زد و به نوعی عقب افتادن از رقیب آمریکایی خود، بوئینگ، را جبران کرد.

غول هواپیماسازی ایرباس اروپا که در فرانسه مستقر است، در ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، تنها ۳۳۳ مورد سفارش دریافت کرد که این رقم نیمی از تعداد سفارش های بوئینگ است. این موضوع ایرباس را با خطر کمترین ثبت سفارش و فروش هواپیما از سال ۲۰۰۹ میلادی مواجه می کرد که برای یک غول هواپیماسازی خبر بسیار ناخوشایندی محسوب می شود.

اما با شروع آخرین ماه از سال ۲۰۱۷، دسامبر، تغییرات عمده ای برای ایرباس رخ داد اما باز هم نتوانست آنچنان که باید این غول هواپیماسازی را از کاهش سالانه تعداد سفارش ها نجات دهد. با اینکه ایرباس رکورد بالاترین تعداد سفارش ماهانه را در ماه دسامبر زد و در این ماه از رقیب خود، بوئینگ جلو افتاد اما همچنان روند کاهشی در یک سال گذشته جز نگرانی های بزرگ ایرباس به شمار می رود.

البته لازم به ذکر است که در نمایشگاه هوایی دوبی که در ماه نوامبر سال گذشته برگزار شد، شرکت هواپیمایی هندی ایندیگو موافقت کرد که تعداد ۴۳۰ فروند هواپیمای آ- ۳۲۰ ایرباس را از این شرکت خریداری کند.

حالا یکی از بزرگترین کارهای ایرباس آن است که این تعداد سفارش های خود را نهایی کرده تا بتواند روند تولید هواپیماهای مذکور را آغاز کند و بدین ترتیب، یکی از بزرگترین نگرانی های خود را از بین ببرد.

علاوه بر تعداد زیاد هواپیماهای سفارش داده شده از سوی شرکت هواپیمایی هندی ایندیگو، یک ایرلاین دیگر نیز از کشورهای آمریکای لاتین تحت عنوان ویوا ایر، ۵۰ فروند هواپیما را به شرکت ایرباس سفارش داده است.

در ماه گذشته ایرباس بسیار موفق ظاهر شد به گونه ای که از سوی شرکت هواپیمایی دلتا ایر هم تعداد ۱۰۰ فروند هواپیمای آ- ۳۲۱ را سفارش گرفت و بدین ترتیب گوی رقابت را از بوئینگ ربود چراکه بیشتر هواپیماهای فعال در خطوط هوایی دلتا ایر را تاکنون هواپیماهای ساخت بوئینگ تشکیل می داد. علاوه بر همه این سفارش ها، سایر ایرلاین های کوچک و لیزینگی دیگر نیز مجموع ۱۲۷ هواپیمای یک ردیفه کوچک تر را سفارش داده اند.

در آخر می توان گفت که شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا از لحاظ تعداد و کمیت تعداد سفارش ها از رقیب آمریکایی خود، بوئینگ، سبقت گرفته است اما این در حالیست که از لحاظ کیفیت و ثبت سفارش های قطعی و تمام شده، شرکت هواپیماسازی بوئینگ همچنان  پیشتازی می‌کند.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید