Performancing Metrics

چرا پایتخت مسکن مهر خالی ماند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 406811
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 - 13:10
شهر جدید پرند با ۹۵ هزار واحد مسکن مهر و افق جمعیتی ۴۸۳ هزار نفری این قابلیت را دارد که بخش مهمی از سرریز جمعیت تهران را به خود جذب کند اما این ظرفیت بنا به دلایلی بدون استفاده مانده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، افق جمعیتی شهر جدید پرند ۴۸۳ هزار نفر است که بعضی آن را تا ۸۵۰ هزار نفر نیز پیش‌بینی کرده‌اند. اما جمعیت ساکن در این شهر هم‌اکنون حدود ۹۷ هزار نفر است که از جمله دلایل اقبال پایین به این شهر، نبود خطوط حمل و نقل مناسب و نیز نبود خدمات و زیرساخت‌های زندگی شهری عنوان می‌شود. این در حالی است که از ۹۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر که آن را پایتخت مسکن مهر می‌نامند حدود ۷۲ هزار واحد آن تکمیل شده است. اگر بعد خانوار را ۳.۳ محسوب کنیم باید جمعیتی بالغ بر ۲۳۷ هزار نفر در این شهر ساکن باشد. این هدررفت سرمایه‌ها می‌تواند یکی از پیامدهای طرح عجولانه مسکن مهر باشد که مبدعان این پروژه شاید تصور می‌کردند صرفا با ساخت مسکن، مردم حاضرند در هر نقطه‌ای از کشور زندگی کنند.

بنا به گفته‌ی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند هم‌اکنون ۴ هزار واحد این شهر از نظر ابنیه آماده است اما با مشکلاتی در نصب انشعابات مواجه هستند.

علی‌اکبر طاهری در این خصوص گفته است: بزرگترین مانع در تکمیل و تحویل مابقی واحد های مسکن مهر، عدم نصب انشعابات توسط دستگاه های خدمات رسان است که انتظار داریم این دستگاه ها هر چه زودتر و با تمام ظرفیت نسبت به نصب انشعابات اقدام کنند.

تکمیل ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر فازهای ۵، ۴ و ۶ از دیگر اقدامات شرکت عمران پرند بوده است. باند شمالی بلوار انقلاب اسلامی با بیش از ۱۵ هزار متر مربع نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید. بهره برداری از بوستان بزرگ "باران" با بیش از ۳ هزار متر مربع در شمال فاز ۴ نیز از دیگر پروژه های امسال شرکت عمران است.

در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ واحد مسکن مهر پرند فاقد متقاضی است. در این خصوص مدتی پیش مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اظهار کرد: متقاضیان عزیزی که نتوانسته اند از طریق تعاونی‌های عضو به خواسته‌شان برسند می‌توانند برای واحدهای فاقد متقاضی ثبت نام کنند. ما آمادگی داریم با همان شرایط مسکن مهر، همان قیمت و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی واحدهای فاقد متقاضی را به کسانی که دچار مشکلاتی هستند تحویل بدهیم.

مترو پرند نیز ماه‌هاست که از کمبود بودجه رنج می‌برد. خط ۸ مترو تهران به طول ۵۰ کیلومتر از حرم حضرت امام خمینی (ره) به سمت شهر آفتاب و از آنجا به فرودگاه امام خمینی(ره) رسیده و قرار است و در نهایت به شهر پرند متصل شود که حدفاصل فرودگاه تا شهر پرند هنوز تمام نشده است.

مردادماه امسال، هابیل درویش مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران و حومه در آیین افتتاح خط ۸ مترو تهران با تاکید بر ویژگی‌های متفاوت خط ۸ مترو به سرعت ۱۲۰ کیلومتری آن اشاره کرده و گفته بود: امروز این خط پتانسیل لازم برای رسیدن به شهر جدید پرند را دارد و با اندک اعتبار لازم به این شهر می‌رسد. این خط پیش‌بینی شده که در آینده از اینجا به قم نیز متصل شود.

برای رسیدن مترو به پرند، شرکت عمران پیشنهادی دارد. طاهری مدیرعال شرکت عمران شهر جدید پرند گفته است: اگر مجوز هیات وزیران را به ما بدهند و مقام عالی وزارت موافقت کند، آمادگی داریم تهاتر اراضی برای تامین منابع مالی مترو پرند را انجام دهیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید