Performancing Metrics

قطار کرمانشاه هفته‌ای ۲ مرتبه به سمت مشهد می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 407959
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1396 - 15:56
مدیر پروژه راه‌آهن غرب کشور با اشاره به بلیت فروشی قطار کرمانشاه از پنجم فروردین، گفت: قطار کرمانشاه هفته‌ای دو مرتبه به سمت مشهد حرکت می‌کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نورالدین گندمی امروز (۲۹ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه کشور در سال ۱۳۸۱ گفت: این پروژه به طول ۱۷۵ کیلومتر است که مسیر ملایر-فیروزان آن قبلا افتتاح شده و هم اکنون شاهد افتتاح مسیر فیروزان - کرمانشاه با حضور رئیس جمهوری هستیم.

وی علت تاخیر و طولانی شدن پروژه را مشکلات مالی و مشکلات ناشی از تحریم عنوان کرد.

گندمی با اشاره به رونق پیشرفت پروژه در سالهای اخیر، گفت: عملا رکورد ریل گذاری  کشور در این پروژه زده شد. رکورد ریل گذاری کشور ۱۷۰۰ متر در روز بود که در این پروژه به ۲۰۰۰ متر در روز رسید. با این سرعت ظرف مدت شش ماه ۱۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شد.

مدیر پروژه راه آهن غرب کشور، این پروژه را یکی از پروژه‌های استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: این پروژه قرار است در ادامه مسیر به مرز خسروی متصل شود. در این بخش از مسیر نیز کار در حال انجام است و در مسیر کرمانشاه- اسلام آباد غرب پروژه پیشرفت خوبی دارد.

گندمی با اشاره به سختی کار در این پروژه، گفت: در مسیر راه آهن ملایر- کرمانشاه سه کیلومتر تونل و هفت دستگاه پل بزرگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه برای حرکت قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: این سرعت برای قطارهای مسافربری تعیین شده و برای قطارهای باری سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

گندمی با اشاره به استفاده از ۱۵ هزار تن ریل در  پروژه گفت: تمام ریل پروژه از خارج از کشور تامین شده است.

وی در خصوص اعتبارات پروژه گفت: در مجموع تا به امروز در مسیر ملایر-کرمانشاه به قیمت روز دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

گندمی با بیان اینکه از اراک شبکه ریلی به تهران متصل است، گفت: در وهله اول حرکت قطار از کرمانشاه به سمت مشهد خواهد بود، اما در ادامه سفر کرمانشاه - تهران برقرار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر از هفتم فروردین ماه هفته‌ای دوبار قطار به سمت مشهد حرکت خواهد کرد و بلیت فروشی نیز بصورت الکترونیکی از پنجم فروردین ماه شروع می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید