Performancing Metrics

جزئیات بهره‌برداری از فازهای ۲۲تا ۲۴ پارس جنوبی در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 407980
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1397 - 11:04
طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی اواخر اسفند سال ۱۳۹۶ از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام شد.عرشه اصلی SPD-۲۲ نخستین سکوی دریایی این طرح است که با پیشرفت ۹۵.۵درصدی، پس از عملیات بارگیری و مهاربندی، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس جنوبی هدایت می‌شود.
این سکو پس از بارگیری توسط جرثقیل ۵۰۰۰ تنی HL بر روی شناور FLB۱۲۴ قرار خواهد گرفت و بعد از عملیات مهاربندی، راهی آبهای خلیج فارس می‌شود تا به همراه پل ارتباطی این سکو، در موقعیت فاز ٢٢ نصب شود.
با بهره‌برداری از نخستین سکوی دریایی طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی در سال ٩٦، روزانه ١٤میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی استخراج می‌شود که پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبکه سراسری گاز منتقل خواهد شد.طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات احداث این فازها که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده، در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

میزان سرمایه‌گذاری در سکوهای فاز ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی ۶۵۰میلیون دلار است و  تا کنون در سایر بخش‌های این فازها به میزان پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.طبق آخرین اخبار طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ ، ۸۸درصد پیشرفت داشته است. گاز استخراجی این فاز با دو خط لوله ۳۲ اینچی به منطقه اختر کنگان منتقل  و پس از شیرین‌سازی در محل احداث پالایشگاه جدید به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود.

بر اساس برنامه زمانبندی، سه سکوی دیگر فازهای سه‌گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیمه نخست امسال به مقصد میدان گازی پارس جنوبی بارگیری می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید