Performancing Metrics

چند شرکت در سال ۹۶ بورسی شد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 408041
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 11:44
شرکت بورس در سال ۱۳۹۶ برنامه داشت که ۱۵ شرکت را وارد بورس کند، اما در نهایت تنها ۷ شرکت بورسی شدند و تلاش‌ها برای بورسی کردن یک شرکت دیگر در هفته‌های پایانی اسفند ماه بی نتیجه ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از  ایسنا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که ۱۵ شرکت را در این سال وارد بورس می‌کند و گاهی نیز این آمار را بیشتر عنوان می‌کرد، اما در نهایت در این سال هفت  شرکت وارد بورس شدند.

همچنین شرکت بورس در اواسط سال ۱۳۹۶ عنوان کرد که ۴۰ شرکت در صف انتظار ورود به بورس هستند که تعدادی از آن ها درج نماد شده‌اند تعدادی در انتظار پذیرش هستند و تعدادی نیز آماده عرضه اولیه بودند.

تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که سازمان و شرکت بورس بعد عرضه های اولیه ناموفقی که وجود داشت سعی کردند محافظه کارانه عمل کرده و از ورود شرکت‌ها به بورس جلوگیری کنند، اشاره آن ها به نماد داروسازی برکت است که در اواخر سال ۱۳۹۵ عرضه اولیه شد و از روز بعد از عرضه شروع به کاهش قیمت کرد و نشان داد که گران قیمت گذاری شده بود در آن زمان سازمان بورس دستور داد که تا مدتی عرضه‌های اولیه متوقف شوند.

از طرفی تعدادی از مسئولان شرکت بورس معتقدند که سهامداران عمده تمایلی به ورود به بازار سرمایه ندارند و این موضوع یکی از عواملی است که سبب شده شرکت بورس به برنامه خود برای بورسی کردن شرکت‌ها نرسد این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مسئولان شرکت بورس در ابتدای سال از صف‌های طولانی شرکت‌ها برای ورود به بورس صحبت می‌کردند.

البته شرایط خاص اقتصادی ایران سبب شده که ورود به بازار سرمایه و مخصوصا بورس چندان به نفع شرکت‌ها نباشد و سهامداران عمده به راحتی حاضر نشوند که قسمتی از سهم شرکت خود را به بورس یا حتی فرابورس بیاورند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید