Performancing Metrics

نمایشگاه «کار» اردیبهشت ماه برگزار می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 409099
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 - 11:31
مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از برگزاری نمایشگاه کار از پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجری برگزاری این نمایشگاه کاریابی مرکز کار ایران است که در آن شرکت‌های داخلی و خارجی حضور پیدا می‌کنند. در این نمایشگاه تعدادی از استارت آپ‌ها نیز حضور دارند و تمهیداتی پیش‌بینی‌شده تا کاریابی‌های داخلی و بین‌المللی علاقه‌مند بتوانند به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت کنند.

اما محمد اکبرنیا - مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار  - برگزاری این نمایشگاه را یک حرکت عظیم ملی دانست که موجب بالا بردن قابلیت کاریابی‌ها، توسعه اشتغال کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود و تاکید کرد: کسانی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند که قصد جذب نیروی جدید را داشته باشند.

اکبرنیا در ادامه از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها خبر داد و گفت: یکی از واگذاری‌های مورد بحث امور مربوط به بیمه بیکاری است که هم‌اکنون در تهران و برخی از استان‌ها توسط کاریابی‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دفاتر کاریابی با ثبت‌نام مقرری بگیران بیمه بیکاری فقط می‌توانند همان مبلغ حق ثبت‌نام و مشاوره شغلی را دریافت کنند افزود: در تلاشیم با بهره‌گیری از ماده ۱۲ قانون بیمه بیکاری بتوانیم از این درآمدها به بخش خصوصی (کاریابی‌ها) هم مبالغی بابت تشکیل پرونده و انگشت‌نگاری پرداخت کنیم.

به گفته مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، با نظر وزیر کار، مشوق‌هایی نیز برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری برای کاریابی‌ها در نظر گرفته و لایحه‌ای در این خصوص برای تصویب به هیات دولت ارسال‌ شده که با موافقت سازمان تأمین اجتماعی بابت اشتغال مجدد، یک ماه حقوق مانده مقرری بگیر به کاریابی پرداخت شود.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ کاریابی داخلی در کشور فعالیت می‌کنند. برابر آمارها در یازده ماهه سال گذشته ۳۵۵ هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از میان آنها ۶۳ هزار و ۸۶۰ نفر مشغول به کار شدند. در کاریابی‌های تهران نیز ۴۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۸۴۵۳ نفر از آنها توانسته‌اند جذب بازار کار شوند.

افزایش به کارگماری نیروهای کار و معرفی و جذب کارجویان به بنگاه‌های اقتصادی توسط کاریابی‌ها می‌تواند موجب رونق بازار کار و کاهش بیکاری شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید