Performancing Metrics

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست | اتاق خبر
کد خبر: 409420
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 17:55
معاون توسعه و کارآفرینی وزارت کار اعتقاد دارد که برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیاز به مداخلات توسعه‌ای احساس می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عیسی منصوری اظهار کرد: در ایران 97 هزار آبادی و 43 هزار روستا وجود دارد که مداخلات توسعه‌ای در همه‌ی آن‌ها وجود ندارد؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه روستاها به شناسایی روستاهای کانونی اقدام کرده تا از این طریق روستاهای اطراف آن‌ها نیز پیشرفت کنند.

منصوری تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال باید به ظرفیت‌های هر منطقه توجه شود؛ به طور مثال در استان فارس که دچار خشکسالی است، باید اشتغال غیروابسته به منابع طبیعی و آب در اولویت قرار بگیرد و بیشتر به گردشگری توجه شود. 

وی افزود: باید در روستاها به سمت صنعت و خدمات رفت زیرا با توجه به وضعیت منابع آب، تولید کشاورزی زیاد موضوعیت ندارد و ما بیشتر به دنبال صنایع فرآوری و تکمیلی کشاورزی و بالا بردن بهره‌وری هستیم.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات روستایی و فراگیر باید سرعت بیشتری داشته باشیم؛ تاکید رییس جمهوری بر لزوم معرفی تمام طرح‌های تایید شده متقاضیان به بانک‌های عامل تا تیرماه را یادآور شد.

او اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی طرح‌های پیشنهاد شده را معطل نکنند و هر چه سریع‌تر تکلیف طرح‌ها را مشخص کنند. منابع مالی این طرح‌ها نباید چار انحراف شود لذا باید در پرداخت تسهیلات دقت کافی را لحاظ کرد. 

وی اضافه کرد: چهار صندوق ضمانت برای تامین ضمانت طرح‌ها در نظر گرفته شده زیرا بیشتر افراد روستایی و عشایر متقاضی، برای تامین ضمانت بانکی با مشکل روبه‌رو بودند.

معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسه‌ی کارگروه اشتغال استان فارس سخن می‌گفت، با بیان اینکه اشتغال یک دستاورد محسوب می‌شود که یکی از ورودی‌های رسیدن به این دستاورد پرداخت تسهیلات است، یادآور شد: این موضوع که اول تسهیلات پرداخت ‌شود و بعد انتظار ایجاد اشتغال داشته باشیم اشتباه است زیرا ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید