Performancing Metrics

مشکلات فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مهارتی | اتاق خبر
کد خبر: 409430
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 22:05
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مشکلات فارغ‌التحصیلان در حوزه‌های مهارتی گفت: متاسفانه امروز چیزی که در دانشگاه خوانده و آموزش داده می‌شود، کمتر در فرآیند تولید و اشتغال به درد فارغ التحصیل می‌خورد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سلیمان پاک سرشت در آیین افتتاح نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز استان سمنان در شهمیرزاد با تجلیل از تلاش‌های خیرین شهمیرزادی از آن به عنوان یک کار ماندگار نام برد و با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اشتغال و تولید اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری بر حل فقر و بیکاری از طریق آموزش‌های مهارتی تاکید دارند.

وی با اشاره به فراگیر شدن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در جهان افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که دولت‌ها به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیستند و از این رو دولت‌ها به سمت سیاست‌گذاری و تعیین کردن افق‌ها و هموارسازی مسیرها رفتند و امور را به متخصصان و سازمان‌های مردم نهاد سپردند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت دوازدهم نیز بر ضرورت سپردن امور به مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید دارد ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد و خیرین نیک اندیش در حوزه‌های مختلف و از جمله اشتغال و مهارت‌آموزی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نهضت خیرین مهارت در کشور شروع و روزبه‌روز در حال فراگیر شدن است.

وی از چرخه تولید به عنوان فرآیندی پیچیده نام برد و گفت: عوامل و حلقه‌های متعددی در شکل گیری تولید و اشتغال نقش دارند و لذا باید برای اتصال این حلقه ها تلاش شود.

او با بیان اینکه باید مهارتی آموزش داده شود که به درد تولید بخورد افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از توسعه مهارت‌آموزی استقبال می‌کند و همه توان خود را برای توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی بکار می گیرد.

پاک سرشت با بیان اینکه یک اراده جمعی در کشور برای حل مشکلات کشور و برون رفت از معضل اشتغال شکل گرفته است گفت: ورود خیرین و مردمی کردن مهارت آموزی نشانی از شکل گیری این اراده جمعی در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر هیچ جایگزینی جز مهارت آموزی و آموزش در کشور ندارد ادامه داد: اگر مسائل و مشکلات ما مردمی و اجتماعی شود، دیگر نباید نگرانی از رویارویی با دشورای‌ها داشته باشیم.

او از آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای همراهی و کمک به خیرین و تجهیز مراکز خیرساز در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید فاصله بین تشخیص مسئله و حل مسئله ما کم شده است.


انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید