Performancing Metrics

آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 409616
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 18:55
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با قوه قضاییه به منظور برخورد با مشترکان پر مصرف و انشعابات غیر مجاز مذاکراتی را داشته ایم که پس بررسی میزان بارش‌ها و میزان مصرف پس ازاخذ مجوزهای لازم نسبت به مقابله اقدام خواهیم کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا نوذری‌پور با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور گفت: سعی ما این است که با اجرای تمهیدات لازم تابستان سال جاری را بدون مشکل پشت سر بگذاریم اما نگرانی اصلی ما برای سال آینده است.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع سطحی موجب شده تا ما از هم‌اکنون برای تامین نیاز آبی سال ۹۸ نگرانی داشته باشیم، اظهار کرد: این موضوع موجب شد تا شورای مدیریت بحران و کمیته توزیع و مصرف را در شرکت آب و فاضلاب استان تهران راه‌اندازی کنیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، عنوان کرد: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های مقابله با مشترکان پرمصرف می‌تواند راهی برای گذر از چالش‌های فعلی حوزه آب باشد.

به گفته نوذری پور، برای این مهم با استانداری صحبت شده و قرار است که در حوزه مقابله با مشترکان پرمصرف شاهد همکاری استانداری در استان تهران باشیم. علاوه بر این نیز طبق صحبت‌های وزیر با استاندار تصمیم بر آن شد تا کارگروه سازگاری با کم‌آبی در تمام استان‌ها ایجاد شود.

وی با بیان ایکه در حال حاضرسدهای شرق تهران وضعیت خوبی ندارند گفت: امید می رود با مدیریت مصرف و همکاری مشترکان بتوانیم تابستان را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

چندی پیش نیز وزیر نیرو اعلام کرد با توجه به وضعیت بارش‌ها در تابستان امسال پیش بینی می شود ۳۳۴ شهر با جمعیت حدود ۳۵ میلیون نفر در معرض تنش آبی قرار بگیرند.به‌گونه‌ای که ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد، ۶۲ شهر با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر در وضعیت نارنجی و ۱۰۷ شهر با جمعیت ۱۷.۲ میلیون نفر در وضعیت قرمز و مجموعا این ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت.

همین موضوع موجب شد تا مدام وزیر نیرو به مشترکان و مدیران خود نسبت به تامین منابع آبی و اجرای تمهیدات لازم هشدار دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید