Performancing Metrics

شناسایی و رصد بنگاه‌های مشکل‌دار اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 410494
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1397 - 11:26
یک مقام مسئول در وزارت کار اعلام کرد
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها خبر داد و گفت: حمایت از کارآفرینان و صیانت از نیروهای کار را از اولویت‌های وزارت کار عنوان کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: با توجه به تاکید وزیر کار در صیانت از کارگران و حمایت از کارفرمایان و حفظ بقای بنگاه‌های اقتصادی، رصد و شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴۰۰ بنگاه مشکل‌دار اقتصادی، گفت: در حال حاضر کارگروه‌های رفع موانع تولید در سطوح استانی و ملی راه‌اندازی شده‌اند و بعضی از بنگاه‌هایی که مشکلات حادتری داشتند، به این کارگروه ملی معرفی شدند. با تشکیل این کارگروه‌ها مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در هر استان بررسی و تمهیداتی برای حمایت از آن‌ها اندیشیده می‌شود.

یاوری افزود: ریاست این کارگروه‌ها برعهده استانداران است و با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و حل موانع تولید در کشور، انتظار داریم که مدت رسیدگی به وضع بنگاه‌های مشکل دار کاهش پیدا کند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، سرمایه در گردش، تجهیزات فرسوده و قدیمی و عدم فروش محصولات را از جمله مشکلات پیش روی بنگاه‌های اقتصادی ذکر کرد و از تحریم‌های خارجی و قوانین دست و پاگیر به عنوان دیگر مشکلات بنگاه‌های اقتصادی نام برد.

به گفته وی، تقویت و توانمندسازی بنگاه‌ها به منظور حفظ و صیانت از نیروهای کار، حمایت از کارآفرینان و تولید داخلی از اولویت‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

یاوری در پایان ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه‌های ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها، مشکلات بنگاه‌های تولیدی هرچه سریعتر برطرف شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استانها راه‌اندازی کرده است. این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده دارد و پیگیری و ‌بررسی وضعیت بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات آن‌ها را در دستور کار قرار داده است. در حال حاضر ۱۴۰۰ بنگاه مشکل‌دار در کشور وجود دارد که به دلیل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش با تعویق در پرداخت حقوق کارگران و خطر تعطیلی مواجه هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید