Performancing Metrics

از اپراتورها با ذکر مکان شکایت کنید | اتاق خبر
کد خبر: 410830
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 09:34
با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با مشخص کردن مکان جغرافیایی، ضمن اعلام مشکل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به حل اشکال توسط اپراتور کمک کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اختلالات صوت و دیتا در برهه‌ای از زمان برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف زیاد پیش می‌آمد. از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه    ارتباطات و فناوری اطلاعاتاطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شده است.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت اظهار کرده است: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت بر خط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

نظارت رگولاتوری بر اپراتورها از نگاه مردم

در این زمینه مجید حقی- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی -با ذکر ویژگی‌های سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌ جغرافیائی، گفت: اختلال در اپراتورها جنس‌های مختلف دارد، ممکن است از جنس قطعی،Packet loss ، اختلال در کیفیت یا کمیت باشد. رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

حقی ادامه داد: ویژگی دیگر این سامانه، رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبیعی است در صورت بروز اختلال، اپراتورها از کاربران جزییات مشکل را بخواهند، گفت: طرح کلی یک سوال منجر به پاسخ کلی سوال می‌شود و ممکن است مشکل همچنان لاینحل بماند، زیرا در آن صورت پیرامون یک موضوع صحبت می‌شود و نه جزئیات آن. بنابراین در صورت بروز مشکل بهتر است مصداق مشخص شود و ما نیز بتوانیم مطالبات رگولاتوری را به صورت مشخص از اپراتورها داشته باشیم تا قابل قبول بودن پاسخ احراز ‌شود.

سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید