Performancing Metrics

با گرانفروشی لبنیات باید برخورد شود | اتاق خبر
کد خبر: 411075
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1397 - 10:08
معاون وزیر کشاورزی:
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که اگر کارخانه‌های لبنی مرتکب تخلف شده و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند، دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از هفته گذشته بسیاری از برندهای مطرح در صنایع لبنی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند که به گفته مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، "این اقدام کارخانه‌های لبنی غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود" که البته هنوز قیمت لبنیات به حالت سابق برنگشته است.

در این زمینه مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - گفت: دو مسئله در این زمینه وجود دارد که یکی قیمت تمام شده محصولات لبنی برای کارخانه‌های تولیدکننده است و دیگری قیمت تمام شده شیر خام بوده که طی سال های اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت محصولات لبنی طی هفته گذشته افزایش یافته اما هنوز قیمت شیر خام تغییر نکرده و در برخی از مواقع و در ماه‌هایی شاهد کاهش قیمت خرید شیر خام از دامداران توسط کارخانه‌های لبنی هستیم. گرچه در این زمینه می‌توان گفت که شاید دیگر هزینه‌های تولید محصولات لبنی در این کارخانه ها افزایش یافته اما اصلی‌ترین معیار و پارامتر برای تعیین قیمت تمام شده محصولات لبنی در صنایع نرخ خرید شیر خام از دامداران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تاکید کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی توسط کارخانه های تولیدکننده ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارند و دستگاه‌های نظارتی اگر تشخیص دادند که این افزایش قیمت بدون مجوز و غیرقانونی بوده باید با متخلفان در این زمینه برخورد کنند.

رضایی گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه باید قیمت تمام شده محصولات لبنی و شیر خام را محاسبه کرده و نرخ سود منطقی تولید کنندگان در هر دو عرصه رایانه کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی و دامداران را در آن پیش بینی کرد. نهایتا باید به گونه ای مدیریت شود که هیچ یک از طرفین از دامداران تا کارخانه های تولیدکننده محصولات لبنی متضرر نشوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید