Performancing Metrics

افزایش صادرات گاز به ارمنستان از سال جاری میلادی | اتاق خبر
کد خبر: 412102
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 - 21:22
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد؛
ایران و ارمنستان در سال ۲۰۰۴، قرارداد تهاتر گاز و برق امضا کردند که بر اساس آن روزانه یک میلیون مترمکعب گاز ایران به ارمنستان صادر می‌شود که طبق قرارداد از سال جاری میلادی باید افزایش یابد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا عراقی، درباره افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان گفت: پیش از این، قرارداد صادرات گاز ایران به ارمنستان با هدف تهاتر گاز و برق امضا شد که بر اساس آن، ارمنستان در ازای هر مترمکعب گاز، ۳ کیلووات ساعت برق به ایران تحویل می‌دهد.

وی با بیان این‎که مطابق قرارداد، از سال ۲۰۱۸ باید میزان گاز صادراتی ایران به ارمنستان و برق ارسالی از ارمنستان به ایران افزایش یابد، افزود: به این منظور، صادرات روزانه یک میلیون متر مکعب گاز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نفت در امور گاز، درباره برق دریافتی از ارمنستان تصریح کرد: همه برق دریافتی از ارمنستان در اختیار شرکت ملی گاز است که به توانیر تحویل می‌دهیم.

به گفته عراقی، ارمنستان توانایی و ظرفیت تولید برق با حجم زیاد را ندارد، اما از عهده تهاتر برق با حجم اندک برمی‌آید. مقرر شده تا خطوط جدیدی برای دریافت گاز و ارسال برق در ارمنستان احداث شود تا ظرفیت تولید برق در ارمنستان و ارسال آن به ایران افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در شرایط کنونی، ارمنستان مطابق افزایش حجم گاز صادراتی ایران می‌تواند برق تولید کند و به این شرکت تحویل دهد.

بهزاد بابازاده، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران نیز پیش از این، از حضور هیئت ارمنستانی در تهران در هفته جاری برای مذاکره بر سر قیمت جدید گاز و افزایش میزان صادرات گاز ایران به ارمنستان خبر داد و گفت: شرکت نیروگاه حرارتی ایروان متقاضی دریافت گاز بیشتری از ایران است و از آنجا که قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت نیروگاه حرارتی ایروان، تهاتر گاز با برق است، آنها تقاضای افزایش صادرات گاز ایران از یک میلیون متر مکعب فعلی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب را دارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید