Performancing Metrics

ادامه کشمکش ستاد تنظیم بازار و دامداران بر سر نرخ شیر | اتاق خبر
کد خبر: 412447
تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 - 15:05
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار موافقت کرده قیمت شیرخام تنها۱۰درصد افزایش یابد،گفت:با توجه به قیمت تمام شده، تولید، تولیدکنندگان با این امر موافقت نکردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید احمد مقدسی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ شیرخام و لبنیات، اظهارداشت: متاسفانه ستاد تنظیم بازار هنوز تصمیم جدی در این زمینه نگرفته است.  

وی با بیان اینکه دامداران خواهان این هستند که قیمت شیرخام که حدود ۴ سال است بدون تغییر مانده، افزایش یابد و به تبع آن قیمت لبنیات نیز متناسب با نرخ شیر باید رشد کند تا کارخانجات قادر به خرید شیرخام از دامداران باشند، گفت: ستاد تنظیم بازار اعلام کرده تا ۱۰ درصد بیشتر اجازه افزایش قیمت شیرخام  و لبنیات را نمی دهد.  

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل، افزود: زمانی که دولت قیمت تعیین می کند باید ضرر و زیان ناشی از آن را به تولیدکنندگان بپردازد اما وقتی کمکی در این زمینه نمی کند باید قیمت را آزاد کند و همه چیز بسته به عرضه و تقاضا باشد.  

مقدسی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت جهاد و تشکل های مربوطه با توجه به قیمت تمام شده تولید برای شیرخام ۱۷۴۸ تومان بوده است، گفت: ستاد تنظیم بازار با نرخ ۱۵۹۰ تومان موافقت کرده که این قیمت مورد تایید ما نیست.  

وی با انتقاد شدید از سیاست های دولت در این زمینه، تصریح کرد: دولت میخواهد تورم را از جیب تولیدکنندگان کنترل کند که این امر امکان پذیر نیست.  

مقدسی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده ها نیز با بیان اینکه شرایط بازار مطلوب نیست، ادامه داد: دولت قیمت کنجاله سویا را ۲۲۰۰ تومان و ذرت را ۱۰۰۰ تومان تعیین کرده اما قیمت این کالاها در بنادر به ترتیب به ۲۶۳۰ تومان و ۱۱۶۰ تومان است.  

وی با اشاره به اینکه دولت برای این کالاها ارز ۳۸۰۰ تومانی تخصیص داده است، گفت: تجار این ارز را از دولت می گیرند اما نهاده ها را با ارز بالای ۴۸۰۰ تومان عرضه می کنند.  

مقدسی اضافه کرد: روز گذشته نیز شرکت بازرگانی دولتی که کنجاله را به نرخ ۲۰۶۰ تومان عرضه می کرد اعلام کرده که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ این نهاده به ۲۲۰۰ تومان افزایش یافته است.  

وی درباره خرید توافقی شیرخام نیز گفت: خرید ادامه دارد، حجم آن نیز افزایش یافته و گفته می شود به روزانه حدود ۱۲۰۰ تومان رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید