Performancing Metrics

آمادگی بخش تعاون برای تثبیت و ایجاد اشتغال روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 413332
تاریخ انتشار: 24 تیر 1397 - 19:59
رئیس اتاق تعاون ایران اعلام کرد:
رئیس اتاق تعاون، با اشاره به آمادگی اتحادیه‌های تعاونی برای تثبیت و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، بر مراقبت از تخصیص منابع برنامه اشتغال روستایی به منظور جلوگیری از انحراف منابع تأکید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهمن عبداللهی در نشست تخصصی اشتغال گفت: اجرای برنامه اشتغال روستایی، اقدام بسیار خوبی بود که با محوریت مناطق روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان به منظور جلوگیری از انحراف منابع باید مراقبت شود، افزود: در ادوار گذشته و دولت‌های مختلف، طرح‌های مشابهی در حوزه اشتغالزایی اجرا شد که متأسفانه به دلیل انحراف بخشی از منابع، خروجی هدفگذاری شده را نداشته‌ است.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: منافذ آسیب‌پذیر برنامه اشتغال روستایی، به منظور جلوگیری از انحراف منابع گرفته شده که باید این موضوع همچنان مراقبت شود تا منابع تسهیلات اشتغال روستایی همچون ادوار گذشته منحرف نشوند؛ البته در کنار گرفتن این ملاحظات، باید دسترسی آسان روستاییان به این تسهیلات مورد توجه باشد.

عبداللهی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی عمدتاً از بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) هستند و می‌توانند مخاطب اجرای برنامه اشتغال فراگیر باشند، تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در این بخش توانسته در اجرای برنامه اشتغال روستایی عملکرد خوبی داشته باشد.

وی هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون را نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی بسیار کمتر عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای برنامه اشتغال روستایی، ۴۵ درصد از منابع تسهیلات توسط بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه ۸۰ درصد فعالان بخش کشاورزی در کشور عضو تعاونی‌ها هستند، بنابراین بخش‌ تعاون ظرفیت بسیار خوبی برای هدایت نقدینگی اشتغال در حوزه کشاورزی است.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: بنابراین اتاق تعاون می‌تواند در این زمینه حمایت کند تا منابع به طرح‌های اشتغال‌پذیر در حوزه تعاون هدایت شود.

عبداللهی با تأکید بر نقش پیشران تعاونی‌ها در اتصال فعالان این بخش به زنجیره بازار و صادرات افزود: در این زمینه اتحادیه‌های تعاونی به عنوان شرکت‌های پیشران می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد شغل و تثبیت مشاغل فعلی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید