Performancing Metrics

حق‌آبه شرق اصفهان را به‌جای دیگر می‌دهند | اتاق خبر
کد خبر: 413475
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 16:08
حجتی:
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید به مصوبه شورای نهم مصوب سال ۱۳۹۳ بازگردیم که تاکید دولت نیز همین است، گفت: حق آبه شرق اصفهان را کامل می‌گیرند و به جای دیگر اختصاص می‌دهند که در هیچ جای کشور اینگونه نیست، البته در شیراز نیز چنین مشکلی وجود دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود حجتی در مراسم افتتاحیه کشتارگاه صنعتی مجتمع زنجیره‌ای طیور اسپادانا، اظهار کرد: یکی از گلوگاه‌ها، تولید در کشاورزی است، به ویژه اینکه به تولید انبوه در بازار ایران و خارج رسیده است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به میزان تقاضا و وضعیت تولید دیگر تولیدکننده کشاورزی فقط در مزرعه نیست و مشکلات زیادی چه قبل از تولید و چه بعد از تولید، وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورز با موجود زنده سروکار دارد، ادامه داد: کشاورز ناچار است محصولش را با هر قیمتی بفروشد. تنها بخشی که در کشور کمتر دولتی است، بخش کشاورزی است اما سیاست‌گذاری با دولت است تا کشاورز دغدغه خوراک مرغ را نداشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت بحث زنجیره‌ها، افزود: بحث زنجیره‌ها پاسخ تمام مشکلات را می‌دهد و هزینه تمام شده مرغ را پایین می‌آورد زیرا تمام واسطه‌ها حذف شده‌اند و قیمت‌های منطقی در پایین و بالادست عرضه و تقاضا می‌شود.

حجتی با بیان اینکه باید نهاده‌ها را با پشتیبانی وزارتخانه وارد کنیم، گفت: در این بخش باید واسطه‌ها حذف شوند.

وی افزود: مرغ ایران، ارزان‌ترین مرغ دنیاست. باید بحث برندسازی در این حوزه را مدنظر قرار دهیم زیرا مردم باید بدانند همانطور که هر محصولی کیفیت‌های متفاوتی دارد، قطعا در بخش غذا نیز همین گونه است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت معرفی محصول، افزود: امروز جنگ اقتصادی است و دشمن عزم خودش را جزم کرده است، اما ما به هیچ وجه نباید در تامین مواد غذایی سهل انگاری کنیم.

وی با بیان اینکه در تولید و پرورش طیور رتبه هشتم دنیا را داریم، افزود: ۲.۵ میلیون تن در این بخش در کشور تولید داریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید