Performancing Metrics

«کارا» بزودی بازگشایی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 414911
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1397 - 09:09
مدیرطرح ملی اشتغال خبر داد؛
مدیر طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وزارت کار (طرح تکاپو) از بازگشایی مجدد سامانه کارا برای ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خبرداد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رضا تازیکی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مجدد سامانه کارا برای ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری که طی چند روز گذشته غیرفعال شده و ثبت نام جدیدی را انجام نمی دهد، گفت: به دلیل طبقه بندی کردن اطلاعات ثبت شده متقاضیان و همچنین به روز رسانی سایت، ثبت نام از متقاضیان جدید دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از طریق سامانه کارا به طور موقت، متوقف شد اما حداکثر تا اوایل هفته آینده این سامانه بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت حجم زیادی از تقاضای برای برخی مشاغل روستایی و عشایری گفت: به دلیل تقاضای زیاد برای دریافت تسهیلات جهت برخی از رسته فعالیت‌ها، امکان پرداخت تسهیلات در برخی از رسته فعالیت‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که درخواست پرداخت تسهیلات در فعالیت‌های مرتبط با دام سبک بیش از نیاز و ظرفیت مراتع کشور است، گفت: بنابراین ظرفیت پرداخت تسهیلات برای این رشته فعالیت اشباع شده و تکمیل است.

مدیر طرح ملی طرح تکاپو ادامه داد: در حوزه فرش نیز به همین ترتیب به دلیل مشکلات در بازار صادراتی و فروش این محصول، امکان ایجاد مشاغل در این حوزه وجود ندارد.

تازیکی با تاکید بر اینکه پس از بازگشایی مجدد سامانه کارا بیشتر تقاضاها باید در مشاغل و کسب و کارهای مرتبط با بخش خدمات و تولید ثبت شود، افزود: در چندماه گذشته تقاضای زیادی در کسب و کارهای مرتبط با حمل و نقل، خودرو، خرید انواع وسایل حمل و نقل ثبت شد اما پرداخت تسهیلات در رسته فعالیت های مرتبط با بخش حمل و نقل مجاز نیست و تقاضاهای ثبت شده به هیچ وجه مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

به گفته وی، متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری می‌توانند طی چند روز آینده با مراجعه به سامانه کارا به نشانی http://kara.mcls.gov.ir تقاضای خود را در طرح‌های دارای اولویت اشتغال ثبت کنند تا پس از بررسی و احراز شرایط توجیه اقتصادی مشمول پرداخت تسهیلات شوند.

طرح های دارای اولویت اشتغال را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

بر اساس این گزارش، با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل، با لحاظ نکات ذیل انجام می شود:

۱- متقاضیان بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، باید طرحهای خود را از طریق سامانه کارا به ثبت برسانند.

۲-  طرحها باید در ذیل رسته های اولویت دار اعلام شده باشد که این رسته ها در قسمت مربوطه این سامانه در دسترس قرار دارد.

۲-  برای اعطای تسهیلات، طرحها به ترتیب به تأیید دستگاه اجرایی ذیربط، کارگروه اشتغال (کمیته فنی) استان و موسسه عامل می رسند.

۴-  موسسات عامل پرداخت تسهیلات عبارتند از: بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید.

۵-  نرخ سود تسهیلات عبارتند از

الف- نرخ ۴ درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی.

ب- نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی.

ج- نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت

۶- بررسی توجیه نهایی طرح از بعد فنی، اقتصادی، مالی و بازار بر عهده موسسه عامل خواهد بود.

۷- تمامی طرح های سرمایه گذاری در چارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح های سرمایه گذاری و با ابزارهای مختلف نظارت می شوند.

۸- در صورت همراستا نبودن طرح با اولویت های اعلام شده و یا انحراف در استفاده از منابع در زمان اجرا، نرخ سود مورد محاسبه ۱۸ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید