Performancing Metrics

روش‌های پرداخت قبض تلفن همراه؛ کدام بهتر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 414952
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397 - 09:04
هریک از اپراتورهایی که سیم‌کارت‌های دائمی دارند، برای پرداخت قبوض خود راه‌کارهایی را در نظر گرفته‌اند؛ این امکانات شامل سامانه‌های الکترونیکی، کدهای دستوری، تلفن‌بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مدتهاست که با روش‌های پرداخت غیرحضوری، دیگر لازم نیست مشترکین وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌­ها صرف کنند. بلکه هر ساعت از شبانه‌روز، در منزل، یا در محل کار و هر مکان دیگر حتی خارج از محل سکونت خود می‌توانند قبض تلفن­ همراه خود را پرداخت کرده و دیگر نگران تاخیر و دیرکرد در پرداخت آن نباشند.

روش‌های پرداخت قبض همراه اول

پرداخت از طریق پرتال همراه اول: به پرتال همراه اول مراجعه کرده و منوی محصولات و خدمات را انتخاب کنید. برروی گزینه‌ی سرویس‌ها کلیک کرده و گزینه‌ی رویت صورتحساب را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بازشده، شماره تلفن همراه و کدپستی آدرس خود را وارد و سپس پایان‌دوره یا میان‌دوره صورتحساب خود را انتخاب کرده و کلید تائید را کلیک کنید. در صفحه‌ی بازشده ضمن رویت صورتحساب خود، امکان پرداخت آن از طریق یکی از درگاه بانک‌های درج‌شده در سایت وجود دارد.

پرداخت قبض از طریق اینترنت: به آدرس بانک مورد نظر در اینترنت مراجعه کنید و به قسمت بانکداری الکترونیک بروید. در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنید. فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض‌تان تکمیل و سپس تایید کنید. بانک مورد نظر به نمایندگی از شما مبلغ قبض را پرداخت می­‌کند. اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض را انتخاب کنید، گزارش تائیدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.

پرداخت از طریق سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰: در این روش با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید، شماره تلفن­ همراه مورد نظر خود را وارد کرده و با وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز خرید اینترنتی،‌ قبض خود را پرداخت کنید. مزیت این روش نسبت به سایر روش‌ها این است که پرداخت همان لحظه اعمال می‌شود و مشترکینی که تلفن­ همراهشان بعلت عدم پرداخت صورتحساب قطع شده، درصورت پرداخت و وصول مبلغ به حساب همراه اول، بدون مراجعه به دفاترخدمات ارتباطی ارتباطشان وصل می­‌شود.

پرداخت از طریق کد دستوری *۱# و یا شماره‌گیری تلفن گویای *۱۰۰: از طریق گوشی موبایل خود کد دستوری *۱# را شماره‌گیری کنید، وارد منوی قبض شوید و نوع قبض (میان‌دوره/ پایان‌دوره) را انتخاب کنید. شماره خود یا دیگران را جهت پرداخت قبض وارد کنید و پس از ورود شماره کارت بانکی و رمز دوم قبض شما پرداخت می‌شود. در روش تلفن گویا نیز از طریق گوشی موبایل تلفن گویای *۱۰۰ را به صورت رایگان شماره‌گیری کنید و پس از تایید شماره موبایل، شماره کارت بانکی و رمز دوم، قبض شما پرداخت می‌شود.

روش‌های دیگری از جمله پرداخت از طریق پیام کوتاه، از طریق خودپرداز، تلفن بانک نیز وجود دارد که توضیح آنها در وب‌سایت همراه اول آمده است.

روش‌های پرداخت قبض ایرانسل

مشترکان دائمی اپراتور دوم تلفن همراه هم با استفاده از روش‌های متنوع پرداخت، می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند و همواره از خدمات و محصولات ما لذت ببرید.

پرداخت آنلاین: با استفاده از اینترنت و کارت‌های عضو شبکه شتاب، می‌توانند صورت‌حساب خط دائمی خود را پرداخت کنند. البته به گفته‌ی ایرانسل، در این روش هیچ مبلغی به عنوان کارمزد از حساب آن‌ها کسر نخواهد شد.

پرداخت با استفاده از کد دستوری: با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم آن و شماره‌گیری *۷*۱# می‌توانید قبض سیم‌کارت دائمی خود را پرداخت کنید.

پرداخت از طریق اپلیکیشن: مشترکان همچنین با نصب برنامه کاربردی ایرانسل من، می‌توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند. دانلود و استفاده از برنامه ایرانسل من رایگان است. البته برای ورود به این برنامه به رمز ایرانسلی نیاز دارید که می‌توانید با استفده از همین برنامه نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

روش‌های پرداخت قبض رایتل

پرداخت از طریق سامانه تلفن گویا: طبق آنچه برروی سایت این اپراتور آمده است، سرویس IVR Payment با هدف خرید و افزایش اعتبار و پرداخت قبوض در سامانه تلفن گویا شرکت رایتل جهت رفاه حال مشترکین راه‌اندازی شده است. در این سرویس با شماره‌گیری ۲۰۰ یا ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ مشترکین دایمی امکان پرداخت قبض پایان‌دوره و میان‌دوره با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب از طریق اتصال به درگاه بانک را دارند.

همچنین با مراجعه به وب‌سایت این اپراتور نیز می‌توان به پرداخت قبوض میان‌دوره و پایان‌دوره اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید