Performancing Metrics

استقبال کمرنگ تعاونی‌ها از طرح‌های اشتغال | اتاق خبر
کد خبر: 415732
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1397 - 16:28
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد
مدیرعامل بانک توسعه تعاون از رشد ۲۹ درصدی تسهیلات پرداختی این بانک در سال جاری خبر داد و مشارکت تعاونی‌ها در طرح اشتغال فراگیر و روستایی را خواستار شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت اله مهدیان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در بین ۳۵ بانک دولتی و خصوصی به لحاظ عملکرد رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم، در حالی که میزان تسهیلات پرداختی ما امسال به رقم ۳۴۸۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از شش برابر شدن منابع بانک طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: در بحث حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و بنگاه‌های تولیدی عملکرد موفقی داشتیم و تلاش کرده‌ایم تا در اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درخواست‌های معرفی شده به بانک را ۱۹ هزار و ۷۷۲ فقره به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان حدود ۴۰۰۰ فقره به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال مورد پذیرش بانک قرار نگرفته است.

مهدیان در عین حال با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، گفت: فعالیت‌های بانک توسعه تعاون در شهرستان‌ها پررنگ‌تر از تهران بوده و سهم بانک توسعه تعاون از پرداخت تسهیلات برای اجرای این طرح ۱۷ درصد و معادل  ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. در مجموع دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان، برای توسعه طرح‌های اشتغال فراگیر با ۲۰ هزار میلیارد تومان و طرح اشتغال روستایی و عشایری با ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که رقم درخور و قابل قبولی است.

او در عین حال با اشاره به استقبال کمرنگ تعاونی‌ها از طرح اشتغال روستایی‌، ابراز امیدواری کرد: تعاونی‌ها از فرصتی که برای برخورداری از منابع طرح اشتغال روستایی پیش‌بینی شده به نحو مطلوبی استفاده کنند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پایان آمادگی این بانک را برای حمایت از تعاونی‌های زنان و اعطای تسهیلات بانکی به زنان تعاونگر متقاضی وام اشتغال روستایی اعلام کرد.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود. سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از سوی مجلس، برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید