Performancing Metrics

صادرات سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی را مدیریت کنید | اتاق خبر
کد خبر: 415998
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 - 21:28
رئیس اتحادیه بارفروشان در نامه ای به رئیس اتاق اصناف تهران خواستار مدیریت صادرات سیب زمینی و گوجه فرنگی شد و گفت: در صورت ادامه روندصادرات، این دو محصول در بازار داخلی نایاب می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسن صابری با بیان اینکه اتحادیه بارفروشان در نامه ای به رئیس اتاق اصناف تهران خواستار توقف صادرات سیب زمینی و گوجه فرنگی شده است، اظهارکرد: ما رونوشت این نامه را به وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز ارسال کرده ایم چراکه در صورت ادامه روند فعلی صادرات، شاهد نایاب شدن این محصولات در داخل خواهیم بود. 

وی قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوجه فرنگی را بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: طی حدود ۱۰ روز اخیر سیب زمینی حداقل ۸۰۰ تومان گران شده ضمن اینکه در فصل گرما قیمت گوجه فرنگی نباید در سطح قیمت های فعلی باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه چند روز دیگر ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی فرا می رسد و تقاضا برای این دو محصول افزایش می یابد، گفت: هر سال در این ایام قیمت این دو محصول بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یافت اما امسال فکر می کنم با وضعیت ایجاد شده نرخ آنها بین ۳۰ تا ۴۰  درصد گران شود. ضمن اینکه امسال ظرفیت انبارهایمان به دلیل صادرات بی رویه برای شب عید نیز کافی نیست و در صورت ادامه  دچار مشکل خواهیم شد. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید