Performancing Metrics

آسیب شبکه‌های اجتماعی خارجی جدی است! | اتاق خبر
کد خبر: 416400
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 - 11:11
کارشناسان، جذابیت و تنوع نرم‌افزارهای فضای مجازی، پایین بودن قیمت این ابزارها، وجود سیم‌کارت‌های بدون هویت و عدم به‌روز بودن مردم را از دلایل افزایش جرائم فضای مجازی می‌دانند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی هستند که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند. از طرفی فرامکان و فرازمان بودن اینترنت و در دسترس بودن آن، موجب شکل‌گیری شیوه جدیدی از تعاملات اجتماعی نسبت به گذشته شده و تغییراتی شگرف در سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و حتی مشارکت سیاسی را فراهم کرده است.

با وجود این، کارشناسان معتقدند که شبکه‌های اجتماعی غیربومی به‌دلیل عدم رعایت برخی اصول اخلاقی و عدم همخوانی با فرهنگ و تمدن ایرانی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بنیان خانواده وارد کند. افراد سودجو و کلاهبردار با استفاده از محیط برخی شبکه‌های‌ اجتماعی پرمخاطب این فضا را محلی برای انجام عمل مجرمانه خود کرده و آسیب‌هایی در حوزه‌های مختلف به نوجوانان یا خانواده‌ها وارد می‌کنند.

درباره علل افزایش جرائم سایبری برروی سایت پلیس فتا اعلام شده که جذابیت و تنوع نرم‌افزارهای فضای مجازی، پایین بودن قیمت این ابزارها، وجود سیم کارت‌های بدون هویت و از همه مهم‌تر عدم بروز بودن مردم از دلایل افزایش جرائم فضای مجازی است. پایین بودن آگاهی کاربران باعث سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب در فضای مجازی شده است. از این رو سرقت و اخاذی از طریق انتشار تصاویر شخصی و خصوصی افراد از جرائم شایع در فضای مجازی است که پیشگیری از این‌گونه موارد، دقت بالای شهروندان در استفاده از این فضا را می‌طلبد.

در نهایت، با توجه به اهمیت ایمنی در فضای مجازی، لازم است کاربران ضمن جدی گرفتن آسیب‌ها و تهدیدات این فضا و خصوصا شبکه‌های اجتماعی غیربومی، اقدامات مورد نیاز برای مقابله با تهدیدات را انجام دهند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید