Performancing Metrics

پرداخت۷۰درصد منابع اشتغال خراسان شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 417634
تاریخ انتشار: 26 مهر 1397 - 21:03
محسنی بندپی اعلام کرد؛
سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت۷۰درصدمنابع اشتغال روستایی و عشایری استان خراسان شمالی به متقاضیان دارای صلاحیت،از کاهش۱.۸درصدی نرخ بیکاری استان در۶ماهه امسال خبرداد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی با تشریح جزئیات نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر معین در ستاد اقتصاد مقاومتی این استان است و به عنوان جانشین رئیس ستاد مسئولیت پیگیری همه موضوعات مربوط به اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در این نشست موضوعات مختلف در حوزه های اشتغال، برنامه های توسعه ای، نیازها و درخواست‌های مسئولان استان خراسان شمالی از دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

سر پرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به وضعیت اشتغال استان نیز افزود: در بحث اشتغال روستایی و عشایری، تاکنون بیش از ۷۰درصد منابع استان خراسان شمالی در اختیار بنگاه‌ها، تولید کنندگان، صاحبان مشاغل و متقاضیان دارای صلاحیت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی قرار گرفته است.

بندپی درباره اختصاص مرحله دوم منابع اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی نیز گفت: مرحله دوم این منابع از محل صندوق توسعه ملی بعد از اینکه میانگین کشوری اختصاص منابع مرحله اول به ۷۰ درصد برسد، تخصیص پیدا می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان خراسان شمالی ۷۰ درصد از اعتبارات مرحله نخست منابع صندوق توسعه ملی برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان و صاحبان مشاغل پرداخت شده است، به ۴ بانک عامل مجری این طرح تکلیف کردیم تا پیش از تخصیص منابع مرحله دوم، از محل اعتبارات داخلی خود پرداخت مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را در این استان آغاز کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به رونق کسب و کار در استان خراسان شمالی گفت: خوشبتخانه با اجرای سیاست های اشتغال زایی، نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در زمینه مسائل حوزه سلامت اجتماعی نیز با توجه به اینکه اعتیاد در استان در مقطعی رشد پیدا کرده است، مرکز جامع توانمندسازی و اشتغال‌پذیری معتادان با ظرفیت ۶۰ نفر راه اندازی شد تا با ارائه آموزش‌های مهارتی به این افراد و معرفی به بنگاه‌های اقتصادی سطح مهارتی و فنی آنها تقویت شود.

بندپی، همچنین با اشاره به افتتاح و بهره برداری از شیرخوارگاه استان خراسان شمالی با ظرفیت ۵۰ شیرخوار اظهار داشت: نهایتا از کارخانه پتروشیمی استان با تولید روزانه ۱۵۰۰ تن اوره با تکنولوژی بالا بازدید به عمل آمد.

وی گفت: همچنین بازدید از مرکز جامع توانبخشی افراد دارای معلولیت در فاروج  نیز در دستور کار قرار دارد تا با تامین تجهیزات مورد نیاز، این مرکز که از مصوبات سفر رهبر انقلاب به این استان بوده است، هر چه سریعتر بهره برداری شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید