Performancing Metrics

ادامه صادرات نفت ایران با وجود تهدید تحریم‌های آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 417659
تاریخ انتشار: 27 مهر 1397 - 14:56
در حالی‌ که مدت زیادی به ضرب‌الاجل آمریکا برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران باقی نمانده اما واشنگتن موفق نشده است به هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رویترز در گزارشی بر پایه آمار رفینیتیو آیکان اعلام کرد حجم کم‌سابقه‌ای از نفت ایران ماه جاری و اوایل نوامبر پیش از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا، به بندر دالیان چین خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، مجموعا ۲۲ میلیون بشکه نفت ایران که در ابرنفتکشهای شرکت ملی نفتکش ایران بارگیری شده است، به سوی دالیان رهسپار شده‌اند.

طبق آمار از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون، دالیان معمولا هر ماه بین یک تا سه میلیون بشکه نفت ایران را وارد می‌کند.

ایران در دوران تحریم‌های قبلی در سال ۲۰۱۴ اقدام به ذخیره‌سازی نفت در دالیان کرده بود و سپس این نفت را به خریداران در کره جنوبی و هند می‌فروخت. برخی از بزرگترین پالایشگاه‌ها و تاسیسات مخازن نفت تجاری در چین، در دالیان واقع شده‌اند.

رویترز هفته گذشته گزارش کرده بود ابرنفتکش Dune که یکی از ۱۱ نفتکش VLCC شرکت ملی نفتکش ایران است، هشتم اکتبر یک محموله نفتی را در یک مخزن نگهداری نفت در بخش شینگانگ بندر دالیان تخلیه کرده بود.

شینگانگ منطقه‌ای است که در آن مخازن نفت متعدد شامل ذخایر نفت بازرگانی و استراتژیک قرار گرفته‌اند. شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت "دالیان پورت پی دی"، مخازن منطقه را اداره می‌کنند.

با این حال یک منبع آگاه گفت: CNPC انتظار ندارد نفت ایران به دالیان برسد. نگهداری نفت در مخازن، به مالک محموله امکان می‌دهد نفت را بعدا به چین یا سایر خریداران در منطقه بفروشد.

افزایش نفت ارسالی عزم ایران برای ادامه فروش نفت خود را نشان می‌دهد.

یک منبع آگاه در شرکت ملی نفتکش ایران به رویترز گفت: همان طور که مسوولان ما اعلام کرده‌اند، متوقف کردن فروش نفت ایران غیرممکن است. ما راههای زیادی برای فروش نفت خود داریم و زمانی که نفتکشها به دالیان برسند، درباره این که نفت را به سایر خریداران یا چین بفروشیم، تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید