Performancing Metrics

آمادگی ایران برای تسهیل سرمایه‌گذاری تعاونی‌های کشورهای مختلف | اتاق خبر
کد خبر: 419433
تاریخ انتشار: 7 آذر 1397 - 19:00
رئیس اتاق تعاون مطرح کرد؛
رئیس اتاق تعاون ایران گفت: این اتاق به عنوان عضو هیئت عالی جذب سرمایه‌گذاری خارجی، آمادگی تسهیل و تسریع روند سرمایه‌گذاری تعاونی‌های کشورهای مختلف در ایران را دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهمن عبداللهی در سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه که برای اولین‌بار به میزبانی ایران برگزار شد، خطاب به میهمانان این اجلاس از بیش از ۳۰ کشور جهان اظهار داشت: امروزه بشریت تشنه‌ی رفع تبعیض‌ها و تثبیت برابری‌های مبتنی بر توانمندی خدادادی است که توسعه اقتصادی به دنبال حداکثر کردن منافع بنگاه اقتصادی و عدالت اجتماعی به دنبال توزیع عادلانه امکانات است. تحقق توأمان این دو مؤلفه به غیر از تأسی به شیوه اقتصاد تعاونی میسر نخواهد بود به همین دلیل اقبال عمومی در جوامع توسعه‌یافته و در حال توسعه از روش اقتصاد تعاونی رو به گسترش است.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های تعاون که عمدتاً پیرامون محور همکاری‌های انسانی بر مبنای استعداد و توانمندی افراد فارغ از وُسع مالی آنها است، می‌توان زمینه و بستر مناسبی را برای تحقق شعار «با تعاونی دنیای بهتری بسازیم» ایجاد کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اجلاس بین‌المللی تعاون، یکی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه اقتصاد غیردولتی در سراسر جهان به ویژه اقتصاد کشورهای منطقه محسوب می‌شود، گفت: هدف از این اجلاس، همکاری و تعامل هر چه بیشتر اعضای تعاونی‌های کشورها برای یافتن راهکارهایی جهت تسهیل جریان اشتغالزایی، حمایت از فقرزدایی و ارتقای جایگاه تعاونی‌ها، کمک به اقتصاد مقاوم، پویا و زنده از طریق مشارکت و همفکری است.

عبداللهی تصریح کرد: بر همین اساس شعار این دوره اجلاس «اقتصاد مقاوم‌تر و پایدارتر با کمک‌ تعاونی‌ها» نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم این اجلاس بتواند فرصت مغتنمی جهت بحث و تبادل نظر، پیرامون اهداف و دیدگاه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم با بخش تعاونی‌ها را فراهم سازد تا بیش از پیش به اهداف متعالی اجلاس دست یابیم.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: در این اجلاس بزرگ بیش از ۴۰۰ نماینده داخلی و ۱۷۰ نماینده خارجی از تعاونی‌های برتر جهان حضور به هم رسانده‌اند که این خود نشان از ثمربخش بودن فعالیت‌های اتحادیه بین‌المللی تعاون در مسیر تحقق اهداف متعالی تعاونی در سراسر جهان و به ویژه منطقه بوده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مجمع تعاون آسیا و اقیانوسیه از نظر جمعیت، عضویت سازمانی و عملکرد مالی، قوی‌ترین ناحیه مجمع جهانی بوده و نقش بسزایی در ارتقای تعاونی‌ها در مقایسه با سه ناحیه آفریقا، اروپا و آمریکا داشته است. بی‌شک ایران به عنوان کشوری با ظرفیت‌های پرشمار سرمایه‌گذاری و کسب و کار تعاونی در حوزه‌های متنوع از جمله گردشگری، صنعت، انرژی، کشاورزی و خدمات می‌تواند الگوی بسیاری از کشورهای آسیایی باشد چرا که اعداد و ارقام زیرساخت‌های قانونی، رفتارهای حمایتی، تجربه تعاون‌داری و تشکل‌های مرتبط با بخش‌ تعاون، از بسیاری از کشورها بهتر است.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی تعاون با اقتصاد پویا همواره بر مسئله تعاون و ایجاد تعاونی‌های فعال در کشور اهتمام ورزیده و این تلاش‌ها از سال ۱۹۳۵ میلادی که اولین تعاونی در ایران تأسیس شد تا به امروز که ۱۹۲ هزار تعاونی و ۱۴ میلیون عضو در کشور به ثبت رسیده، ادامه دارد. در حال حاضر شاهد فعالیت‌ پویا و گسترده تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، مصرف، خدمات، آموزش، مسکن، بهداشت و فناوری در سراسر کشور هستیم.

رئیس اتاق تعاون ایران خطاب به ۱۷۰ میهمان خارجی این اجلاس، با تأکید بر اینکه در کشور ما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بخش حاکمیتی و اتاق تعاون به عنوان متولی غیردولتی و پارلمان بخش تعاونی، وظیفه تسهیل و پیگیری مطالبات این بخش مردمی را بر عهده دارد، گفت: اتاق تعاون ایران با عضویت و حضور فعال در تمامی شوراها و مجامع عالی اقتصادی ایران در مشارکت در فرآیند تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی کشور در جمع تشکل‌های مرکزی عضو اتحادیه بین‌المللی تعاون، دارای جایگاه کم‌نظیر و منحصر به فردی است که این ظرفیت و مزیت می‌تواند در خدمت توسعه تعاملات بین‌المللی تعاونی‌ها و اتحادیه بین‌المللی تعاون قرار گیرد.

عبداللهی با بیان اینکه اتاق تعاون ایران به عنوان عضو هیئت عالی جذب سرمایه‌گذاری خارجی، آمادگی تسهیل و تسریع روند سرمایه‌گذاری‌های تعاونی‌های کشورهای مختلف در ایران را دارد، افزود: علاوه بر ظرفیت‌های قانونی و فوق‌العاده برای رشد و توسعه تعاونی در ایران، توجه ویژه به بخش تعاون در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسیِ ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، نشان از اراده ایران برای بسط و توسعه اقتصاد تعاون در کشور است.

وی تأکید کرد: به نمایندگی از جنبش تعاون ایران از همکاری رئیس اتحادیه جهانی تعاون، رئیس اتحادیه تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین مدیرکل تعاون منطقه آسیا و اقیانوسیه که در برگزاری این اجلاس کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس موجب تقویت ارتباطات و تعاملات مفید بین تعاونگران کشورهای شرکت‌کننده به ویژه موجب استفاده حداکثری از این فرصت برای فعالان بخش تعاون شود.

سیزدهمین اجلاس منطقه ای تعاون در آسیا و اقیانوسیه (ICA_Ap) از ۵ آذر ماه در تهران آغاز شده و تا ۹ آذر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید