Performancing Metrics

دلایل توقف ثبت‌نام وام اشتغال روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 420002
تاریخ انتشار: 20 آذر 1397 - 11:26
یک مقام مسئول توضیح داد؛
سرپرست دفتر توسعه اشتغال وزارت کار با اشاره به معرفی ۱۳۵ هزار طرح اشتغال روستایی به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: ثبت نام متقاضیان جدید در سامانه کارا امکان پذیر نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علاءالدین ازوجی درباره بسته شدن سامانه کارا با اشاره به اینکه کل منابع اختصاص داده شده برای اشتغال روستایی و عشایری ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی بوده است گفت: معادل ریالی این اعتبارات با احتساب نرخ تسعیر ارز نیمایی با تلفیق منابع چهار بانک عامل مجری این طرح، حداکثر ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۸ هزار طرح اشتغالزا به ارزش ۲۴ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پس از ثبت طرحها توسط متقاضیان در دستگاه های اجرایی تایید شده است، ادامه داد: این طرح ها پس از تایید در دستگاه‌های اجرایی در کمیته های فنی استانی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۳۵ هزار طرح به ارزش ریالی ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک های عامل ارسال شد.

سرپرست دفتر توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار تاکید کرد: با توجه به اینکه کل اعتبارات ریالی اختصاص یافته برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۱۸ هزار میلیارد تومان است و تاکنون به همین میزان طرح به تایید رسیده و به بانکها ارسال شده است بنابراین ثبت نام جدید از متقاضیان تعهد مالی ایجاد می کند و به همین دلیل سامانه کارا برای ثبت نام جدید بسته شده است.

وی درباره میزان اعتبارات تخصیصی از کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری گفت: از حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل ریالی منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی، تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

ازوجی همچنین درباره بازگشایی سامانه کارا گفت: با توجه به اینکه طرح های تایید شده سقف اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری را پوشش داده است، بنابراین بعید است سامانه کارا برای ثبت نام متقاضیان جدید بازگشایی شود. مگر اینکه اعتبارات جدید در آینده برای این طرح در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید