Performancing Metrics

معیشت کارگران را درک می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 420419
تاریخ انتشار: 29 آذر 1397 - 17:14
عضو کارفرمایی شورای عالی کار با اشاره به درخواست نمایندگان کارگری برای افزایش دستمزد گفت: در شرایط فعلی، بنگاه‌های اقتصادی در لبه تیغ تعطیلی قرار دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اصغر آهنی‌ها درباره درخواست کارگران برای افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال جاری، با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید گفت: بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط که حجم زیادی از اشتغال را بر عهده دارند، به زیاندهی رسیدند و در لبه تیغ تعطیلی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بدون اغراق، وضعیت «کار و تولید» به هیچ وجه در شرایط مناسبی قرار ندارد، افزود: همه می دانیم امروز در جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط، هر گونه افزایش قیمت تمام شده تولید از جمله دستمزد، می تواند به تعطیلی بنگاهها منجر شود.

این عضو کارفرمایی شورای عالی کار، با بیان اینکه قطعا ما مشکلات جامعه کارگری و کاهش قدرت خرید این قشر از جامعه را درک می کنیم، ادامه داد: اما باید این اصل را بپذیریم که حیات بسیاری از واحدها به ویژه واحدهای کوچک و متوسط، با یک فشار ناچیز به خطر می‌افتد.

وی، تاکید کرد: بنابراین در شرایط فعلی، نگهداری بنگاه ها و حفظ اشتغال باید در اولویت باشد که به بیکاری منتج نشود.

آهنی ها با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، باید جامعه کارفرمایی و کارگری با اتحاد و همدلی این پارامترها در نظر بگیرند، گفت: علاوه بر این، دولت نیز باید هزینه های زندگی را کاهش دهد، دولت باید هزینه درمان، آموزش و به ویژه مسکن که سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می دهد، از قیمت تمام شده تولید خارج و قدرت رقابتی بین تولیدکننده ایجاد کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: دولت باید قدرت تامین هزینه های مسکن، درمان و آموزش جامعه کارگری را تقویت کند؛ از طرفی با افزایش دستمزد نمی توان قدرت خرید کارگر را افزایش داد؛ در این شرایط ناگزیریم تا به بقای کار و تولید توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید