Performancing Metrics

کونلون دیگر با ایران کار نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 421581
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 09:16
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه به کونلون تکلیف شده تا فعالیت خود با ایران را متوقف کند، گفت: تمام ال‌سی‌هایی که از بانکهای تحریمی گشایش شده،از سوی این بانک چینی رد می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، فریال مستوفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در جلساتی که بعد از خروج آمریکا از برجام در اروپا شرکت کرده‌ام، باید به صراحت گفت که در مورد SPV اتفاقی نخواهد افتاد و همه چیز در مورد آن یعنی هیچ!

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: هیچ کشوری در اتحادیه اروپا، هنوز میزبانی SPV را نپذیرفته است و هیچ کشوری هم هنوز نمی‌داند که با چه مکانیزیمی باید SPV را اجرایی کند. بنابراین همه شرکت‌های بزرگ اروپایی هم می‌دانند که نمی‌توانند با ایران کار کنند و بنابراین SPV یعنی هیچ!

وی در خصوص همکاری کونلون بانک نیز گفت: سفر به چین و هنگ گنگ داشته و در جلسه‌ای که تمام بانکهای چینی و نیز سایناشور در آن حضور داشتند، شرکت کردم. باید جهت اطلاع شما بگویم که بانک کونلون، بانکی است که خود در تحریم است؛ اگرچه بیش از ۷۰ سهام آن، متعلق به شرکت نفت چینی است و ۶۰ درصد کار آن به دلار صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل به بانک کونلون، تکلیف شده که با ایران کار نکند.

مستوفی گفت: تنها موردی که کونلون با ایران کار خواهد کرد آن است که تمام معاملاتی که تا ۳۰ اکتبر با این بانک انجام شده است، ادامه یافته و تمام خواهد شد؛ اما این نکته را هم باید در نظر گرفته شود که اگر ال‌سی باز شده از بانکهای تحریمی بوده باشد، کونلون آن را انجام نمی‌دهد و باید ال سی را عوض کنند و از ۱۵ بانک دیگر که مورد قبول است، کار باید انجام شود.

وی ادامه داد: بعد از این هم، کونلون تمام پروژه‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و تنها کونلون قرار است که در مورد مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا، کار با ایران را ادامه دهد.  

مستوفی گفت: وضعیت چین نیز به این طریق است و هنگ کنگ نیز کاملا معاملات خود با ایران را بسته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید