Performancing Metrics

پرداخت ۱۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ | اتاق خبر
کد خبر: 423286
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 10:56
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبرداد؛
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ خبرداد و گفت: امسال به ۲۱ هزار طرح اشتغال زای روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اصغر نوراله زاده درباره تسهیلات پرداختی اشتغال در سال جاری اظهار داشت: در قالب اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تا کنون ۱۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به ۲۱ هزار طرح متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در مجموع طرح های اشتغال به ارزش ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری مصوب شده است که ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این طرح ها منجر به امضای قرارداد متقاضی با صندوق شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: علاوه بر پرداخت ۱۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری، ۴۵۰ میلیارد تومان نیز از سایر منابع صندوق توسعه برای اشتغال زایی پرداخت شده است.

نوراله زاده گفت: در مجموع با احتساب منابع قانون اشتغال روستایی و سایر منابع، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغالزا از طرف صندوق کارآفرینی امید در سال جاری به متقاضیان اعطا شده است.

نوراله زاده با پیش بینی ایجاد ۵۲ هزار و ۷۶۳ فرصت شغلی با اتمام پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق پیش از اجرای طرح اشتغال روستایی توسط دولت و اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سالانه حدود ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کرد که با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، همگام با تعهدات سالهای گذشته به همین میزان نیز اشتغالزایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از بهمن ماه سال گذشته اختصاص معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری در دستور کار دولت قرار گرفت که به حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی تبدیل شد.

از کل اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری، تاکنون ۷۵۰ میلیون دلار نزد چهار موسسه عامل صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری شده است و مابقی منابع نیز در مرحله تخصیص اعتبار قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید