Performancing Metrics

آمادگی وزارت نیرو برای وقوع سیلاب‌های شدید در خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 423306
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 15:50
وزیر نیرو در حاشیه جلسه دولت خبر داد
وزیر نیرو با اشاره به جلسه فوق‌العاده شورای عالی آب اظهار کرد: در این جلسه گزارش بارش‌ها و سیلاب‌های استان خوزستان بررسی شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه اخیر شورای عالی آب اظهار کرد: شامگاه دوشنبه جلسه فوق‌العاده شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهوری در خصوص بررسی گزارش بارش‌ها و سیلاب‌ها به ویژه در استان خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: در پی تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد، در جلسه امروز هیأت وزیران پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو و کشور و سازمان برنامه و بودجه درباره‌ی تخصیص اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اضطراری و فوری از جمله کنترل سیلاب در استان خوزستان نظیر اقداماتی از جمله مرمت سیل‌بندها و لایروبی‌ها مطرح شد.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمالاتی که برای وقوع سیلاب‌های شدید وجود دارد ان‌شاء الله بتوانیم با همکاری نزدیک میان مسئولان اجرایی و دستگاه‌های مسئول در استان خوزستان موضوع را به نحوی مدیریت کنیم که هم از منابع محدود آب شیرین استفاده حداکثری شود و هم به پایداری سازه‌های آبی توجه و برای کاهش خسارات ناشی از هر گونه سیلاب طبیعی که هم اراضی کشاورزی و هم برخی از محدثات را شامل می‌شود اقدام کنیم.

اردکانیان همچنین گفت: از امروز عملیات اجرای طرح شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب مورد نیاز صنایع انرژی در منطقه پارسیان استان فارس و همچنین منابع مورد نیاز شرب اهالی لامرد آغاز می‌شود. این پروژه‌ها با همکاری بخش صنعت انجام می‌شود و پیش بینی ما این است که با بهره برداری از این پروژه‌ها سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین در اختیار مصرف شرب و صنعت در این منطقه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید