Performancing Metrics

سیلوها پر از گندم است | اتاق خبر
کد خبر: 423328
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 21:06
معاون وزیر کشاورزی:
در حالی که در برخی خبرها ادعاهایی مبنی بر خالی شدن سیلوهای گندم و انبارهای آرد مطرح شده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که به هیچ وجه این اظهارات درست نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: موجودی گندم به اندازه کافی در انبارهای کشور هست و حداقل تا شش ماه آینده نیاز کشور را پاسخ می‌دهد. از سوی دیگر نیز فصل برداشت گندم را هم پیش رو داریم که با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و برآوردهای صورت گرفته، در سال آینده وضعیت بسیار مطلوبی در کشور از این حیث وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۱ میلیون تن گندم برداشت شود، گفت: این وضعیت در کشور بی سابقه یا بسیار کم سابقه بوده و با وجود تلاش و همکاری کشاورزان می‌توان به آینده آرد و نان کشور بسیار امیدوار بود؛ کما اینکه اخیراً نرخ خرید تضمینی گندم از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد که باتوجه به افزایشی بودن آن، انگیزه‌های گندم‌کاران را دو چندان خواهد کرد.

سیف اعلام کرد: علیه این فرد به دلیل دادن اطلاعات غلط مبنی بر خالی بودن انبارهای گندم در دستگاه قضائی تشکیل پرونده می‌شود و او باید استنادات خودش را ارائه دهد؛ چرا که طرح چنین ادعایی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و گام نهادن در جهت اهداف دشمنان جمهوری اسلامی برای بحرانی نشان دادن شرایطی که در کشور وجود دارد، است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: مصرف کنندگان و متقاضیان در صنایع و اصناف مختلف در دسترسی به گندم و آرد هیچ مشکلی ندارند و ذخایر گندم در حال حاضر وضعیت بسیار مطلوبی دارد و مشخص نیست این فرد به اتکای کدام آمار این چنین اذهان عمومی را مشوش کرده است.

وی همچنین اظهار کرد که در شرایطی که سامانه‌های آنلاین و با نظارت‌های مستمر وجود دارد، مشخص نیست چرا و به چه دلیل این مقام مسئول در بخش خصوصی این ادعا را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید