Performancing Metrics

قول وزیر کار به کارگران هفت‌تپه | اتاق خبر
کد خبر: 423633
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1397 - 10:10
کار و تعاون در هفته‌ای که گذشت
مهم‌ترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پیش‌شرط‌های واگذاری سرخابی‌ها، پیگیری مطالبات کارگران هفت‌تپه توسط وزیر کار، ایجاد بانک جامع اطلاعات تعاونی‌ها و اختصاص بودجه هزار میلیارد تومانی برای اشتغال و کارآفرینی اختصاص داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در مصوبه‌ای با اختصاص ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال موافقت کردند.

پیش از این در بخش درآمدی بودجه به دولت اجازه داده شده بود بدهی ناشی از عدم اجرای بند ۲ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سال ۱۳۸۷ تاکنون را از طریق فروش سهام دارایی‌های مالی تأمین کند و در بخش هزینه‌ای نیز مقرر شد تا این درآمد به منظور حمایت از نوسازی و بهسازی بنگاه‌های تعاونی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاون در قالب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون هزینه شود.

وزیر کار که این هفته به اهواز سفر کرده بود در جمع کارگران نیشکر هفت تپه حضور یافت و قول پیگیری مطالبات و درخواست‌های کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را به آنها داد.

مطالبات و قراردادهای موقت کارگران، حل مشکلات تولید و نوسازی و اورهال کارخانه از جمله موضوعاتی بود که شریعتمداری در این سفر مورد پیگیری قرار داد.

امضای تفاهم‌نامه ۲ میلیون دلاری میان ایران و هند در حوزه کارآفرینی از جمله رویدادهای هفته جاری بود.

به موجب این تفاهم‌نامه که میان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و رئیس مؤسسه توسعه کارآفرینی هند به امضا رسید، قرار است مرکز تخصصی کارآفرینی کسب و کارهای خرد و کوچک میان ایران و هند راه اندازی شود که برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی، تبادل دانش برای شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی، اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی و تأمین مالی خرد از جمله دستورکارهای این مرکز است.

هند یکی از موفق‌ترین کشورها در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک به شمار می‌رود و استفاده از تجربیات این کشور در توسعه کارآفرینی، سیستم تأمین مالی کسب و کارهای خرد و کوچک خصوصاً در مناطق روستایی و کم برخوردار در ایران مؤثر خواهد بود.

تاکید معاون وزیر کار بر سهیم شدن هواداران باشگاه استقلال و پرسپولیس در واگذاری سرخابی‌ها از دیگر خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.

آنطور که محمد کبیری گفته الگوی واگذاری سرخابی‌ها به سبک اسپانیایی و مشابه رئال مادرید خواهد بود و زمان دقیق واگذاری را وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی باید اعلام کنند.

به اعتقاد معاون وزیر کار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مستلزم اجرای پیش‌شرط‌هایی است و اگر بنای جدی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشته باشد، هواداران هم باید در مدیریت و فرایند واگذاری سرخابی‌ها سهیم باشند.

این هفته از بانک جامع اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد.

بانک جامع اطلاعات تعاونی‌های کشور با هدف ایجاد زیرساخت اولیه و بسترسازی برای دریافت اطلاعات تعاونی‌ها راه اندازی شده و با توجه به رویکرد اتاق تعاون ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشور امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

این بانک اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات تمامی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون کشور را در خود جای داده و طراحی، تولید و راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات تعاونی‌های کشور مطابق با اقلام اطلاعاتی"سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور" در آن دیده شده است.

توصیه یک مشاور کسب و کار به جویندگان کاری که ریسک پذیر نیستند اما به آغاز یک کسب و کار علاقه دارند این است که از کسب و کارهای خرد و خانگی شروع کنند که با پنج میلیون تومان و مبالغ کمتر هم قابل راه اندازی هستند.

آنطور که مسلم خانی گفته، داشتن ایده مهمترین عامل راه اندازی یک کسب و کار است و داشتن ایده‌های فراوان نشانه خوبی برای آغاز کارآفرینی است.

وی معرفی و فروش محصولات از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به افرادی که تمایل به فروش صنایع دستی و یا ابزار و تجهیزات پزشکی دارند توصیه کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید