Performancing Metrics

روایت مرکز آمار از تحولات بازار مسکن در پائیز امسال | اتاق خبر
کد خبر: 423745
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 - 17:15
رشد ۷۹ درصدی قیمت مسکن؛
بر اساس اعلام مرکز آمار، در پاییز سال جاری شاهد افزایش ٧٩.٣ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی نسبت به پاییز پارسال بودیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت معاملات املاک و مستغلات در پاییز سال جاری منتشر کرد.

بر این اساس، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های ملکی معامله شده در کل کشور ۲۰۹۷۵ هزار ریال یا میانگین مساحت ۲۹۲ متر مربع بوده است، که نسبت به فصل قبل ۲۱.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۹.۳ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های ملکی معامله شده در کل کشور ۲۶۲۳۲ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۷ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ۱۷.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۰.۳ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های ملکی معامله شده در کل کشور ۱۰۹۱۲۳ ریال با میانگین مساحت ۹۷ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ۰.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۴ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ١٣٩٥ به‎روز شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید