Performancing Metrics

یک میلیارد و ۵۹ میلیون ورقه در بازارهای فرابورس معامله شد | اتاق خبر
کد خبر: 425602
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1398 - 22:17
در جریان معاملات امروز؛
در پایان معاملات امروز بازارهای فرابورس ایران یک میلیارد و ۵۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در بیش از ۲۲۰ هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، معاملات سهام امروز با جابه‌جایی ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال در بازار اول و معامله ۴۶۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال در بازار دوم پیگیری شد که نماد پُربیننده شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با حجم معاملات بیش از ۱۸۷ میلیون سهمی به ارزش نزدیک به ۳۱۶ میلیارد ریال صدرنشین این دو بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد و پس از آن، نام‌هایی همچون «زاگرس»، «حریل» و «ثعمرا» در میان نمادهایی با بیشترین حجم و ارزش دیده می‌شوند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان «زماهان» متعلق به بازار دوم به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

به‌علاوه، بازار پایه در روزی که گذشت از دادوستد ۴۶۴ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال میزبانی کرد.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز در روزی که گذشت شاهد معامله ۲۳ میلیون ورقه بهادار در قالب معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و ETF بود که این حجم از معاملات ارزش یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریالی را به همراه داشت و نماد «اعتماد» با ارزش معاملات بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت.

در نهایت، در حالی که نماد پُربیینده «زماهان»، بیشترین افزایش قیمت روزانه و نماد «زقیام» بیشترین کاهش قیمت روزانه را به نام خود ثبت کردند، در کاهش ۲۱ واحدی امروز شاخص کل و رسیدن آن به سطح ۲۴۵۱ واحدی سه نماد «دماوند»، «مارون» و «ذوب» بیش از سایر نمادها تأثیر داشتند و از تأثیر معاملات مثبت در نمادهای «کگهر» و «شراز» بر آیفکس جلوگیری کردند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید