Performancing Metrics

جوانان را از تولید مایوس نکنیم | اتاق خبر
کد خبر: 425743
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 09:34
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اصلاح قوانین و مقررات تولید را خواستار شد و گفت: نباید جوانانی که دنبال کار تولیدی هستند با قوانین دست و پاگیر در تنگنا قرار بدهیم و مایوس کنیم تا از کار تولیدی فاصله بگیرند و وارد بازار دلالی شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی ابوی اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، نقدینگی است ولی با تزریق نقدینگی کوچک می‌توان بسیاری از مشکلات بنگاه‌ها را حل کرد.

وی واردات بی رویه را به زیان تولید دانست و گفت: دولت باید جلوی ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و واردات بی رویه کالا خصوصاً کالاهای مشابه داخل را بگیرد تا کارگران با فراغ بال و انگیزه بیشتر به کار و تولید بپردازند.

به گفته این مقام مسئول کارگری، بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط که کار تولیدی انجام می‌دهند به دلیل بعضی قوانین و مقررات دست و پاگیر عملاً از گردونه رقابت خارج شده و امکان تولید را از دست داده‌اند.

او تاکید کرد: باید قبول کنیم که شرایط تولید در دنیا متفاوت شده و اگر چین امروز به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده، به این دلیل است که ساختار قوانین و مقررات خود را اصلاح کرده و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: یک جوان ایرانی باید آن قدر فضا برای کارآفرینی و تولید داشته باشد که به جای آنکه پولش را در بانک سپرده‌گذاری کند تا سودش را بگیرد، وارد کار تولیدی شود نه اینکه به دلیل وجود بخشنامه‌های مختلف و شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی از تولید مأیوس شود.

ابوی رونق تولید را مستلزم انقلاب واقعی در بحث مقررات زدایی عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی کوچکی که به سختی روی پای خود ایستاده‌اند باید با اعمال کمک‌های بیمه‌ای و مالیاتی حمایت کنیم؛ از آن طرف بازارهای هدف صادراتی را برای فروش تولیدات داخلی شناسایی کنیم و دولت نیز در این زمینه نقش تسهیل‌گری را برعهده گیرد.

سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی مستلزم حمایت از تولید داخلی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید