Performancing Metrics

خسارت ۳۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و برق | اتاق خبر
کد خبر: 426020
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398 - 21:59
اردکانیان در فراکسیون امید مطرح کرد؛
سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه این فراکسیون برای بررسی ابعاد سیل اخیر گفت که طبق توضیحات وزیر سیل اخیر حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات و شبکه آب و برق خسارت وارد کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فاطمه سعیدی در توضیح جلسه امروز فراکسیون امید با حضور وزیر نیرو گفت: در این جلسه آقای تابش، به عنوان رییس کمیته بحران ضمن ارائه گزارشی از بررسی های کارشناسی پیرامون سیل اخیر از اقدامات وزارت نیرو و همکاری سایر دستگاه های اجرایی تقدیر کرد. بعد از آن آقای اردکانیان نیز توضیحاتی پیرامون اقدامات وزارت نیرو داد.

وی با اشاره به توضیحات وزیر نیرو گفت: طبق توضیحات آقای اردکانیان سیل اخیر از نظر شدت، مدت و وسعت بی نظیر بود و هر سه پارامتر یاد شده همزمان رخ داد که همین امر کار را بسیار سخت کرد و حدود ۳۰۰۰  میلیارد تومان به تاسیسات و شبکه آب و برق خسارت وارد کرد. کمیته ملی ریشه یابی سیل به دستور رییس جمهور نیز تشکیل شده که وزارت نیرو با تمام امکانات در خدمت این کمیته خواهد بود.

سعیدی افزود: بر اساس جمع‌بندی وزارت نیرو بیش از ۴۰ تالاب از ۴۰ تا صد در صد آبگیری شدند و ریزگردها کاهش داشته است اما همچنان بزرگترین مشکل، بخشی نگاه کردن به موضوع آب است که برای ایمن سازی باید کارکرد دستگاه‌ها تغییر کند.

سخنگوی فراکسیون امید اظهار کرد: همچنین در این جلسه برآورد دقیق خسارات وارده در حوزه فعالیت‌های وزارت نیرو در سیل اخیر به تفکیک استان و شهرستانها توسط وزیر نیرو ارائه شد و نمایندگان خواستار ارایه برنامه دقیق چگونگی تامین اعتبارات مورد نیاز و برنامه زمان‌بندی جبران خسارت و ترمیم و احداث مجدد زیرساخت‌های آسیب دیده از جمله چگونگی وصل آب و فاضلاب و برق شهرها و روستاهای آسیب دیده شدند که آقای اردکانیان در این خصوص نیز راه حل های پیشنهادی خود را مطرح کرد.

سعیدی همچنین گفت: آنچه امروز مورد تاکید قرار گرفت برنامه دقیق توام با زمان بندی و برآورد اعتبار مورد نیاز برای لایروبی رودخانه‌ها، سدها و ...برای پیشگیری از سیل‌های ویرانگر بود. همچنین قرار شد ارایه برنامه نظارتی لازم برای رفع تجاوزهای صورت گرفته به حریم‌های رودخانه‌ها و ... نیز پیگیری شود. آخرین موضوع مورد بحث جلسه امروز نیز برنامه دقیق برای احیای تالابها و دریاچه‌های کشور بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید