Performancing Metrics

سال آینده در فازهای ۴ و ۵ تعمیرات اساسی نخواهیم داشت | اتاق خبر
کد خبر: 426582
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1398 - 11:48
مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی:
مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی اظهار کرد: برنامه ریزی تعمیرات سال جاری در فازهای ۴ و ۵ به صورتی انجام شده که در سال آینده این فازها تعمیرات اساسی نداشته باشند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شفیع مؤذنی با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با مجموع یک هزار و ۱۴۶ دستور کار شامل ۶۲۸ دستور کار اصلاحی و ۵۱۸ دستور کار پیشگیرانه و با پیش بینی ۲۵ روز زمان تعمیرات اساسی از ۲۵ فروردین آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در بازه پیش بینی شده تعمیرات اساسی، ۵ روز از این زمان برای توقف کامل واحدهای عملیاتی به منظور انجام فعالیت‌های قابل انجام، برنامه ریزی شده است.

سرپرست تعمیرات پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه بیان کرد: تعمیرات اساسی سال ۹۸ پالایشگاه سوم یک تعمیرات اساسی عمده با تمرکز بر فعالیت‌های بازرسی و تعمیرات فاز ۵ (ردیف‌های سوم و چهارم شیرین سازی گاز) شامل ۱۷ برج، ۱۰ بستر غربال مولکولی، ۴۸ درام و ۳۴ مبدل و غیره می‌باشد.

جمال رحیمی اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های مهم تعمیراتی این دوره شامل تعویض خطوط مربوط به بخار "ریبویلر" برج، احیا ردیف سوم و چهارم با تعویض جنس لوله، تعویض سینی‌های برج واحد ۱۱۴ و تعویض پیچ و مهره‌های دودکش واحد ۱۰۸ است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سیستم تأمین برق پالایشگاه و افزایش قابلیت اطمینان تولید، پس از وصل برق پشتیبان همکاران تعمیرات برق پالایشگاه سوم، با طراحی و پیاده سازی سیستم توزیع برق پالایشگاه و در سرویس قرار دادن آن پس از چک‌های نهایی، این امکان جهت وصل برق پشتیبان در هر زمان را ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین جهت افزایش اطمینان برق اضطراری ۴۸ ولت پالایشگاه تغییرات سخت افزاری در این سیستم انجام خواهد شد.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین شرکت گازی ایرانی است، که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران، در زمینه تولید و بهره‌برداری از تأسیسات مستقر در خشکی (فاز ۱ تا ۲۴) میدان گازی پارس جنوبی فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده و مسئولیت بهره‌برداری و پالایش میعانات گازی و گاز طبیعی تمامی فازهای میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد، همچنین مالکیت و مدیریت بر ۱۰ پالایشگاه گازی، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندر عسلویه، استان بوشهر را نیز در اختیار دارد.


انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید