Performancing Metrics

حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو تقسیط شد | اتاق خبر
کد خبر: 427183
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1398 - 10:31
یک مقام مسئول؛
مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: در جهت صیانت از نیروی کار، حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو برای سه ماهه پایانی ۹۷ تقسیط شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، کریم یاوری با اشاره به مشکلات نیروی کار شرکت‌های قطعه سازی خودرو اظهار داشت: در این زمینه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی برای رفع موانع مشکلات قطعه سازان با هدف صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال، حفظ حیات این بنگاه‌ها و پایداری تولیدات قطعه سازان برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسات با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان بانکی و بیمه‌ای، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با حضور نمایندگان انجمن تخصصی همگن برگزار شد و تصمیماتی برای کمک به صیانت از نیروی کار قطعه سازان گرفته شد.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره تصمیمات گرفته شده در نتیجه جلسات حمایت از صنعت قطعه سازی گفت: در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و مساعدت در تداوم و استمرار حیات اقتصادی قطعه سازان، مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی ضمن مساعدت، حق بیمه کارگران قطعه ساز را مربوط به ماه‌های دی، بهمن و اسفند را صرفاً ۷ درصد دریافت کرده و سهم کارفرما به صورت ۱۲ ماهه تقسیط گردد.

یاوری با بیان اینکه ابلاغیه موضوع تقسیط حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو در کشور از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرپرست سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده است، گفت: همچنین با توجه به جلسه اول بهمن ماه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه سازان و با توجه به افزایش قیمت خودرو، مقرر شده است قیمت خرید قطعات توسط خودروساز به صورت فوری اصلاح و تعدیل شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین مقرر شد موضوع تأمین اعتبار از طریق گشایش اعتبارات اسنادی (LC) داخلی، خریدهای اعتباری اعم از فاینانس، یوزانس و ریفاینانس و تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی و بانکی به هیأت دولت منعکس و مصوبات مورد نیاز اخذ شود.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، پیگیری جدی و رفع موانع تأمین مواد اولیه داخلی را از دیگر تصمیمات جلسات دستگاه‌های اجرایی با قطعه سازان عنوان کرد و گفت: همچنین از سوی انجمن تخصصی پیشنهادی مبنی بر تخصیص ۸۸۴ میلیون دلار به صورت تسهیلات ریالی و ارزی به قطعه سازان به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید